Článek
„Stav zlepšení v cestovním ruchu, zjištěný v prvním čtvrtletí, kontroly v následujícím období nepotvrdily a jejich výsledky jsou o 11 procent horší,“ konstatoval Vladimír Velčovský, ústřední ředitel ČOI.
Podle Velčovského souvisí vysoká míra zjištěných závad s neodborností a nízkou úrovní právního vědomí některých podnikatelů. „Neochota některých cestovních kanceláří a agentur poskytovat pravdivé a úplné informace a vyřizovat reklamace tak poškozuje nejen spotřebitele, ale i ostatní poctivé podnikatele v tomto oboru,“ dodal Velčovský.
Nejčastějším zjištěním bylo porušení některého ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, které inspektoři odhalili v 67 případech. V 19 případech pak nebyli spotřebitelé řádně informováni o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady poskytnutých služeb. Poměrně časté bylo také nedostatečné označení nabízených služeb cenou.
V souvislosti se zjištěnými nedostatky uložila inspekce 25 pokut v celkové výši 318 000 korun.
Výsledky kontrol | |||
---|---|---|---|
inspektorát | počet kontrol | kontroly se zjištěním | zjištěná porušení v % |
Středočeský a Hl. m. Praha | 19 | 6 | 31,6 |
Jihočeský a Vysočina | 13 | 4 | 30,8 |
Plzeňský a Karlovarský | 14 | 9 | 64,3 |
Ústecký a Liberecký | 14 | 8 | 57,1 |
Královéhradecký a Pardubický | 10 | 2 | 20,0 |
Jihomoravský a Zlínský | 20 | 8 | 40,0 |
Moravskoslezský a Olomoucký | 8 | 3 | 37,5 |
celkem | 98 | 40 | 40,8 |
Zdroj: ČOI |