Hlavní obsah

Slovo krize se obchodníkům hodí do krámu, chtějí na něm vydělat

Casino, cestovka či obchodní řetězce - ti všichni chtějí skrze krizi nalákat zákazníky. V médiích denně skloňované slovo krize či propouštění zapojily do svých reklamních kampaní, ve kterých nabízejí nejrůznější slevy či výhody. Chtějí zákazníky donutit utrácet.

Slovo krize se obchodníkům hodí do krámu, chtějí na něm vydělat

Naposledy se do zástupu „ohleduplných obchodníků“ v ekonomickém útlumu zařadila cestovní kancelář Nev-Dama. Ta chce zvýhodnit ty klienty, kteří chtějí jet na letní dovolenou, ale přijdou o zaměstnání.

„Cestovní kancelář se rozhodla vyjít vstříc těm svým klientům, kteří se dostanou do finančních problémů, protože přišli o zaměstnaní. Pokud si klient zakoupí zájezd z katalogu Nev-Dama Léto 2009 a poté dostane výpověď, získá nárok na vrácení 30 % ze zaplacené ceny zájezdu,“ uvedla cestovka na svých internetových stránkách.

Krize - fenomén současnosti

Asi nejvíce se na krizi upnuly obchodní řetězce. Například Tesco již několik týdnů využívá ve svých pravidelných slevách slogan „Tesco pomáhá v době krize“. Láká tím na slevové akce. Podle mluvčí společnosti Evy Karasové se obchod snaží využít toho, že slovo krize se stalo v médiích nejvyužívanějším.

Karasová upozornila, že společnost rozšířila sortiment týdně zlevněného zboží o deset procent s tím, že slevy jsou výraznější než dříve. „Počet zákazníků využívajících slev se tak zvýšil o 25 procent,“ řekla Novinkám Karasová.

Co si o pužití krize v reklamě myslí odborník přes reklamu a média?
Podle Dainela Köppla, mediálního odborníka a vysokoškolského pedagoga, slovo krize samo o sobě upoutává pozornost. „Může to fungovat na cenové nabídky, ale pro dlouhodobé využívání je to nevýhodné, protože dlouhodobé spojování negativní věci s vlastní značkou se nevyplatí,“ řekl Novinkám. Zdůraznil avšak, že sporná je etická stránka takové reklamy. „Bylo by divné, kdyby toho obchodníci nevyužili. Co se týče etiky, tak u obchodních domů či discountů je to v pořádku. Určitý problém vidím v momentě, kdy slevy nabízí například bankovní domy. Nahánějí tak lidi k nezodpovědnému jednání,“ upozornil.

Slevami „chce pomoci“ také Interspar či Makro. Společnost Makro Cash&Carry ČR, která v Česku provozuje 13 velkoobchodních center, chce nabídnou slevu stovce tisíc svých největších zákazníků. Interspar zřídil kvůli slevám speciální webové stránky, kde v rámci svého antikrizového programu nabízí zvýhodněné zboží.

V době ekonomického poklesu, kdy se výrazně propouští a Češi tak mají hlouběji do kapes, nezůstávají pozadu s „lákavými nabídkami“ takové společnosti jako například casina. „U nás krize nehrozí! Naše casina vyplácejí 10 miliónů denně!“ hlásil ještě před časem bilboard firmy Merkur Casino.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků