Článek
„Škoda se v prvním pololetí ve všech oblastech vyvíjela vysokým tempem. V druhém pololetí a v následujících letech budeme v této strategii důsledně pokračovat s jasným cílem zvýšit celosvětové prodeje do roku 2018 na minimálně 1,5 miliónu vozů,“ uvedl předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland s tím, že společnost na konci letošního roku zavede městský vůz s pracovním názvem City Car.
Prodej se největší tuzemské automobilce zvýšil o 20,1 procenta na 454 698 vozů. Automobilka investovala více i do rozšíření výrobních kapacit, částka se v tomto případě zvýšila na 118 miliónů eur. K poslednímu červnu automobilka zaměstnávala 24 722 lidí.
V Číně škodovky kupují
Automobilka v pololetí prodala zhruba čtvrtinu vozidel na svém největším trhu v Číně. Odbyt tam vzrostl o třetinu na 112 200 vozů. Na domácím trhu automobilka prodala 26 100 vozů, což je zhruba o desetinu méně než loni. V západní Evropě firma vykázala dvouciferný nárůst.
Nejprodávanějším modelem byla v červnu Octavia. Její odbyt se zvýšil o pětinu na 34 500 vozů, prodej Fabie se zvýšil o 17 procent na 24 800 aut, 10 900 prodaných Superbů znamená růst o 14 procent, prodej modelu Yeti se zvýšil o 23,5 procenta na 6300 vozidel a odbyt Roomsteru stoupl o pět procent na 3300 aut.