Hlavní obsah
Stávající silnice I/11 z Ostravy do Opavy vede často středem obcí. A lidem velký provoz vadí. Foto: Jiří Tomaškovič, Právo

Silnice I/11 z Ostravy do Opavy se stavět bude, peníze se našly

Dobrá zpráva pro řidiče, ale také pro lidi bydlící na stále přetíženější silnici z Ostravy do Opavy. Práce na nové silnici I/11 budou v příštím roce pokračovat. Hotová by měla být do tří let. O pokračování stavby rozhodl Hospodářský výbor Poslanecké sněmovny, který přijal navrhovaný rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2013. A v něm se počítá i s pokračováním stavby silnice I/11 u Mokrých Lazců. Nyní musí rozpočet ještě schválit Sněmovna.

Stávající silnice I/11 z Ostravy do Opavy vede často středem obcí. A lidem velký provoz vadí. Foto: Jiří Tomaškovič, Právo
Silnice I/11 z Ostravy do Opavy se stavět bude, peníze se našly

„Skutečnost, že financování jedenáctky bude od příštího roku díky evropským fondům bezproblémové, považuji za velký úspěch,“ řekla místopředsedkyně Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 - I/57 a hrabyňská starostka Zdeňka Jordánová (ČSSD).

Stavba úseku u Hrabyně a Velké Polomi začala 21. ledna 2009. O rok a půl později ale tehdejší ministr dopravy Vít Bárta (VV) stavební práce zastavil. Podle současné verze by měla být silnice z Ostravy do Mokrých Lazců hotová do roku 2015.

„Termín zprovoznění stavby I/11 Mokré Lazce zůstává v platnosti,“ řekl Roman Kluzák z ministerstva dopravy. Na pokračování výstavby úseku u Mokrých Lazců je v rozpočtu vyčleněna částka přesahující 1,1 miliardy korun.

Dalších 300 miliónů korun půjde také na stavbu Prodloužené Rudné. Ta má být hotová v roce 2017. „Termín dokončení tohoto úseku bude ovšem záviset na množství přidělených finančních prostředků v následujících letech. V příštím roce se na tomto úseku bude pracovat v rozsahu přidělené částky Státním fondem dopravní infrastruktury (SFDI). Rozpočet na úplné dokončení Prodloužené Rudné je 2,5 miliardy korun,“ doplnil Kluzák.

V plánu jsou i další projekty

V rozpočtu SFDI se pamatuje i na další projekty v kraji. „Peníze byly vyčleněny na přípravu obchvatu Opavy, Krnova nebo silnice I/11 u Třince,“ řekl tajemník sdružení pro výstavbu komunikace I/11 - I/57 Martin Dostál a dodal, že na pokračování přípravy krnovského a opavského obchvatu je v rozpočtu vyčleněno 32 miliónů korun, dálniční přivaděč Prodloužená Rudná obdrží dalších 19 miliónů korun.

„Jsem velmi ráda, že se podařilo dosáhnout tohoto výsledku. Jsem přesvědčena, že jsme pro západní část našeho kraje dosáhli maxima možného,“ uvedla náměstkyně opavského primátora Pavla Brady (SZ).

Dokončení silnice mezi Opavou a Ostravou je podle Dostála pro západní část Moravskoslezského kraje naprosto klíčové. „Nejde jen o úsek Mokré Lazce. Nesmírně důležité je napojení naší části kraje na dálniční síť. Klíčový je rovněž navazující úsek Prodloužená Rudná, která je jedním z dálničních přivaděčů,“ zdůraznil už před časem Dostál.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků