Hlavní obsah
Vlajka Volkswagenu u autosalónu v německé Bochumi Foto: Ina Fassbender, Reuters

Prodeje značky Volkswagen v prvním pololetí vzrostly

Německý automobilový koncern Volkswagen v prvním pololetí letošního roku prodal 2,93 miliónu vozů stejnojmenné značky. To je o 0,3 procenta více než ve stejném období loňského roku. Na domácím německém trhu však značka zaznamenala více než pětiprocentní pokles, uvedla v pondělí agentura DPA.

Vlajka Volkswagenu u autosalónu v německé Bochumi Foto: Ina Fassbender, Reuters
Prodeje značky Volkswagen v prvním pololetí vzrostly

V červnu dodala automobilka odběratelům 512 700 vozů své hlavní značky, což je o čtyři procenta více než v červnu minulého roku.

„V měsíci červnu, stejně jako v celém prvním pololetí, celosvětově stoupal odbyt značky Volkswagen, která zaznamenala v Číně a dalších klíčových regionech silný růst,“ uvedl šéf odbytu Jürgen Stackmann.

Prodeje stouply mimo jiné v Jižní Americe, USA, Rakousku nebo Dánsku. V západoevropském regionu a samotném Německu naopak zaznamenala značka pokles.

Součástí koncernu Volkswagen je i mladoboleslavská Škoda Auto, španělský Seat nebo výrobce luxusních automobilů Audi. Celá skupina Volkswagen v loňském roce prodala 10,3 miliónu vozů a stala se v tomto ohledu celosvětovou jedničkou.

Koncern se stále potýká s důsledky emisní aféry, která vypukla v září 2015, když ho americká Agentura pro životní prostředí obvinila, že jeho dieselové motory obcházejí měření emisí. [celá zpráva]

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků