Hlavní obsah
Práce na opravě mostů na dálničním přivaděči v Ostravě (na snímku z 9. září) potrvají oproti plánům asi o dva týdny déle. Foto: Jaroslav Ožana, ČTK

Opravované mosty v Ostravě se mají otevřít do konce října

Otevření mostů na dálničním přivaděči v Ostravě-Přívoze, jejichž oprava komplikuje dopravu v severní části města, se o dva týdny zdrží. Řidiči by zde podle aktuálních odhadů mohli začít jezdit nejpozději do konce října. Ve středu o tom informovali zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Práce na opravě mostů na dálničním přivaděči v Ostravě (na snímku z 9. září) potrvají oproti plánům asi o dva týdny déle. Foto: Jaroslav Ožana, ČTK
Opravované mosty v Ostravě se mají otevřít do konce října

ŘSD opravuje mosty na náklady státu a poté je chce naúčtovat společnosti Eurovia, jež mosty postavila.

„Jedeme podle harmonogramu tak, jak jsme ho stanovili. Ale předpokládáme mírné prodloužení asi o dva týdny. Oba mosty bychom měli uvést do provozu nejpozději v poslední dekádě října,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Problémové mosty v Ostravě - Přívoz

Foto: David Ryneš, Mapy.cz

Zdůraznil ovšem, že tentokrát budou mosty v takovém stavu, že vydrží podstatně déle. „Pokud by nám někdo měl vyčítat, že opravu prodlužujeme, dovolím si navrhnout argument, že raději budeme pracovat o dva týdny déle, ale díky tomu vrátíme mostům odhadovanou technickou životnost na 100 let,“ dodal Rýdl.

Mostům hrozilo zřícení

Mosty byly v provozu od roku 2008, ale loni se na nich objevily závažné vady, zejména trhliny způsobené pnutím stavby a vysunutí ložisek mimo přípustné meze. Podle znaleckých posudků byly mosty po šesti letech užívání v havarijním stavu a hrozilo jejich zřícení. Uzavřeny byly na konci května.

ŘSD a Eurovia se neumějí shodnout na příčině vad. Podle Eurovie ŘSD při stavbě požadovalo použití nevhodného materiálu a o mosty se nedostatečně staralo. Podle stanoviska ŘSD zase Eurovia nedodržela technologii výstavby.

Jednání s Eurovií jsou nadějná

Zástupci ŘSD tvrdí, že Eurovia se k situaci v posledních týdnech stavěla velmi konstruktivně a část závad uznala s tím, že je zaplatí. „Co se týče Eurovie a konkrétních vad, na kterých jsme se dohodli, jedná se o opravu koncových příčníků," řekl ředitel úseku kontroly kvality staveb ŘSD Jiří Hlavatý. Dodal, že v násypech se našly materiály, které tam nemají co dělat. „Jde například o dřevo nebo gumové hadice,“ dodal.

Jan Rýdl doplnil, že nadějně vypadá i jednání s Eurovií o dalších reklamovaných úsecích na dálnici. „Není vyloučeno, že v relativně dohledné době začneme realizovat na vrub Eurovie další reklamační opravy," řekl Rýdl. Jde třeba o opravu odpočívadla v Ostravě-Antošovicích ve směru do Polska.

Špatně postavených úseků, za které nese plnou odpovědnost Eurovia, je ale podle Rýdla daleko více. Stát do těchto oprav v rámci probíhajících prací postupně investuje 48 miliónů korun bez DPH.

„Stále trváme na tom, že práci, kterou jsme zadali a kterou stát zaplatí, budeme požadovat proplatit po Eurovii. Napsali jsme jí oficiální dopis a podle odpovědi, kterou obdržíme, budeme pokračovat dále. Pokud bude odpověď zamítavá, budeme se snažit obdržet prostředky zpátky do státní pokladny prostřednictvím soudní pře,“ dodal Rýdl.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků