Hlavní obsah

Německé firmy v Česku investovaly přes půl biliónu, další projekty rozjednané

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Celková hodnota přímých německých investic v ČR od roku 1993 dosahuje 20,8 miliardy eur (561 miliard Kč). To je 23,1 procenta celkového přílivu přímých zahraničních investic do ČR. Německo je tak zdaleka největším investorem v ČR. S odkazem na údaje ČNB to v souvislosti se čtvrteční návštěvou německé kancléřky Angely Merkelové uvedlo ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO).

Foto: Škoda Auto

Výroba ve Škoda Auto

Článek

Za první pololetí letošního roku šlo do ČR z Německa devět přímých investičních projektů, především do výroby motorových vozidel.

"Jednáme nyní s 20 případnými německými investory, jejichž angažmá by mohlo přinést české ekonomice zhruba 20 miliard korun a vytvořilo by téměř 5200 nových pracovních míst," řekl ministr průmyslu Jan Mládek (ČSSD).

Podle Česko-německé obchodní a průmyslové komory dosud největší němečtí investoři vytvořili na českém trhu přibližně 150 tisíc pracovních míst. Mezi největší investory patří RWE Gas, Volkswagen, E.ON Energie, Siemens či Robert Bosch.

Hlavního obchodního partnera představuje pro ČR Bavorsko, které se podílí na obchodním obratu s Německem z 23 procent. Na druhém místě je Bádensko - Württembersko s 16 procenty a třetí Severní Porýní - Vestfálsko.

Největší němečtí zaměstnavatelé a počty zaměstnanců
Škoda Auto25 452
Kaufland ČR11 741
Continental Automotive Czech Republic s.r.o.7 285
Globus ČR5 862
Penny Market5 716
Lidl ČR4 717
Bosch Diesel3 939
Continental Barum.3 606
MD Elektronik2 596
T-Mobile Czech Republic3 442
Zdroj: ministerstvo průmyslu

Podle analýzy Asociace malých a středních podniků a živnostníků a Komerční banky se od roku 2010 zvýšil export českých firem do Německa o více než polovinu, import vzrostl o 60 procent. Německo je s podílem 32 procent nejvýznamnější exportní destinací tuzemských podniků.

Loni se export tuzemských firem do Německa zvýšil o 8,6 procenta na 1,26 biliónu korun. Německo je nejvýznamnějším obchodním partnerem z pohledu tvorby přidané hodnoty exportérů, dosahuje 19 procent z celkové přidané hodnoty tvořené českými vývozci.

Vedle automobilky Škoda má německého vlastníka také například operátor T-Mobile nebo řetězce obchodů OBI, Kaufland, Globus, Penny Market nebo Lidl. Kaufland patří po Škoda Auto mezi největší německé zaměstnavatele.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám