Hlavní obsah

Kdo zakryje billboardy s vlajkami? ŘSD vypsalo tendr za téměř čtyři milióny

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vypsalo výběrové řízení na firmy, které budou zakrývat nelegální billboardy v ochranném pásmu dálnice D1. Soutěž je rozdělená na tři části, celkem silničáři za zakrytí poutačů nabízejí zhruba 3,7 miliónu korun. Po zakrytí budou silničáři zařízení odstraňovat a náklady vymáhat po jejich majitelích.

Foto: Novinky

České vlajky místo reklam na billboardech. Podle majitelů to není reklama.

Článek

Podle novely zákona měly k 1. září od silnic v Česku zmizet tři tisícovky z celkem 25 tisíc poutačů, jež jsou blíže než 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy. Nelegálně stojících billboardů u dálnic napočítali zaměstnanci ŘSD více než 1100, zhruba 500 jich stojí právě okolo dálnice D1.

Některé reklamy nahradily vlajky

Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy vyžaduje novela zákona o pozemních komunikacích, která majitelům reklamních ploch nařizuje z bezpečnostních důvodů jejich odstranění.

Po prvotní výzvě měli majitelé billboardů pětidenní lhůtu na jejich odstranění. Pokud tak neučinili, úřad má reklamu do 15 dnů zakrýt a billboard následně zlikvidovat. Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) počítal se začátkem zakrývání billboardů v polovině září, s odstraňováním pak na přelomu září a října. Úplné vyklizení reklamních ploch od silnic patrně potrvá měsíce, připustil Ťok.

Někteří provozovatelé poutače začali odstraňovat, jiní jen reklamní sdělení nahradili vyobrazením státní vlajky. Tvrdí, že plochy tím pádem přestaly být reklamním zařízením, jak je definuje zákon. [celá zpráva]

Silnice I. třídy mají řešit kraje

Zatímco na dálnicích má povinnost odstraňovat nepovolené poutače ŘSD, na silnicích první třídy jde o věc krajů. Nařízení o odstranění billboardů se netýká zastavěných území, kde je frekvence výskytu nejvyšší.

Reklamní zařízení podle zákona o pozemních komunikacích může zobrazovat nejen klasickou reklamu, tedy sdělení s cílem dosažení zisku, ale může šířit i nekomerční informace, například kulturní, politické nebo vzdělávací.

Anketa

Jste rádi, že z bezprostřední blízkosti silnic a dálnic zmizí reklamní billboardy?
Ano
96 %
Ne
4 %
Celkem hlasovalo 3673 čtenářů.

Reklama

Související články

Dálnice zaplavily české vlajky na billboardech

Billboardy kolem českých dálnic zaplnily české státní vlajky. Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR), který sdružuje více než dvě třetiny majitelů těchto...

Výběr článků

Načítám