Hlavní obsah

Billboardy od dálnic začátkem září nezmizí. Odstranění bude trvat měsíce, odhaduje úřad

Odstranit reklamní poutače od dálnic a silnic první třídy se zřejmě nepodaří hned od září, kdy začne platit nový zákon. Pokud billboardy neodstraní majitelé, musí je k tomu úřady oficiálně vyzvat. Zbylé bude odstraňovat Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a náklady vymáhat po majitelích poutačů, nebo pozemku, uvedl mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.

Billboardy od dálnicích mají zmizet do začátku září. Takhle vypadala situace v první polovině letošního roku.Video: Novinky

 
Článek

Vyklizení reklamních ploch od silnic patrně potrvá měsíce. Po prvotní výzvě mají majitelé billboardů pětidenní lhůtu na jejich odstranění. Pokud tak neučiní, úřad reklamu do 15 dnů zakryje a billboard následně zlikviduje. Pokud se nepodaří vypátrat majitele poutače, bude úřad náklady na demolici vymáhat po vlastníkovi pozemku.

Problém je v tom, že řada reklamních poutačů je na pozemcích ŘSD. Náklady na jejich odstranění v případě, že se nenajde vlastník billboardu, bude muset nést stát.

Podle Svazu provozovatelů venkovní reklamy by mělo od dálnic a silnic první třídy postupně zmizet na tři tisíce billboardů ze zhruba 25 tisíc, které jsou v Česku. Zákaz, který ministerstvo dopravy dlouhodobě obhajuje potřebou zvyšování bezpečnosti na silnicích, se ale netýká poutačů, které jsou postavené v zastavených územích.

Reklamy ve městech a obcích, i když jsou v okolí komunikací, tak i nadále zůstanou.

Majitelé se budou soudit o ušlý zisk

Ředitelství silnic a dálnic už podle ministerstva písemně obeslalo majitele zařízení, které jsou na státních pozemcích. Už v minulosti nechal úřad odstranit ty poutače, kterým vypršelo povolení.

Takovýchto zařízení ale byly jen desítky, většina má smlouvy na umístění po dobu neurčitou. To je důvodem, proč se někteří majitelé billboardů chystají se státem soudit o ušlý zisk.

Zákaz reklamních poutačů v ochranném pásmu u dálnic a silnic I. třídy vyplývá z novely zákona o provozu na pozemních komunikacích z roku 2012. Ta kvůli obavě z možných sporů s provozovateli venkovní reklamy ponechala pětileté období, po které mohly u českých silnic billboardy zůstat.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám