Hlavní obsah

Hlavní stratég Volkswagenu nenávidí Škodu, tvrdí odboráři

Novinky, tov

Odbory Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, která má Škodu směrovat na Východ, přinutit ji vyrábět levná auta a být konkurencí značce Dacia. Tvrdí, že hlavní stratég koncernu Volkswagen Michael Jost Škodu nenávidí a chce ji poškodit. Ve čtvrtek to napsal týdeník Škodovácký odborář.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Škoda (Ilustrační foto)

Článek

„Budeme bojovat za budoucnost. Nejsme ovce, které tady jen sledují, jak nás chce někdo poškodit,“ řekl předseda odborů Jaroslav Povšík.

Členovi představenstva Bohdanu Wojnarovi sdělil, že odbory nesouhlasí s chystanou strategií koncernu Volkswagen, jak ji nedávno pro média představil hlavní stratég VW Michael Jost.

„Zcela veřejně se mluví o tom, že bývalý zaměstnanec Škoda Auto Michael Jost, který se stal hlavním stratégem Volkswagenu, Škodu nenávidí. A jde tak proti ní,” stojí v úvodníku na titulní straně odborářského tisku. Jost byl dříve ve Škoda Auto vedoucím oddělení podnikové strategie.

Škoda bude hrát na cenu, Seat na emoce. Koncern Volkswagen mění strategii

AutoMoto

„Chceme pokračovat v nastaveném úspěšném trendu. Chceme tady mít zaměstnanost, budoucnost, dobré mzdy a bonusy,“ zdůraznil Povšík. „Nechceme přijít o modely, jako je Superb, které mají dobrou marži a dělají zisky,“ dodal. Tvrdí také, že ani českou vládu znepokojující informace dosud příliš nezajímaly.

Klacky pod nohy

Zmíněný Superb by se měl v budoucnu vyrábět v nové továrně Volkswagenu. VW se rozhoduje o jejím umístění mezi Tureckem, Rumunskem, Bulharskem a Srbskem.

Superb z Turecka? Volkswagen kvůli invazi do Sýrie s novou továrnou váhá

Turecká invaze

„Od ledna naběhnou pokuty za emise CO2, hrozí ekonomické problémy v souvislosti se cly a brexitem. Do toho nám bude házet klacky pod nohy někdo z Volkswagenu,“ dodal Povšík. Zprávy o snaze směrovat firmu Škoda na Východ a udělat z ní lacinou značku prý rezonují mezi zaměstnanci v celé firmě a nikomu se to nelíbí.

Šéf Škody Bernhard Maier v dopise zaměstnancům napsal, že v koncernu zahrnujícím více značek je prověřování produktového směřování jedním z pravidelných úkolů oddělení strategie. Jde podle něj o běžný postup, uvedla ČTK.

Maier uvádí, že Škoda už několik let naplňuje jasně nastavenou strategii značky a produktovou strategii, která je celosvětově velice úspěšná. „A na tom se ani v budoucnosti nic nezmění,“ uvedl.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám