Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Chris Helgren, Reuters

České firmy mají obavy z nedostatku kvalifikovaných pracovníků

České firmy se obávají nedostatku technicky kvalifikovaných pracovníků. Jak zjistil průzkum společnosti PwC, více než třetina majitelů a ředitelů českých firem označila otázku technických odborníků ve výrobě jako největší výzvu v oblasti řízení lidí pro letošní rok. Na druhou stranu, ve stejném průzkumu polovina šéfů českých i mezinárodních společností považuje technické pracovníky za konkurenční výhodu ČR.

Ilustrační foto Foto: Chris Helgren, Reuters
České firmy mají obavy z nedostatku kvalifikovaných pracovníků

Šéfové podniků si stěžují, že už nyní mají problém obsadit pozice technických odborníků. Přitom je paradoxní, jak se představitelé soukromých společností i korporací shodují v tom, že tito odborníci jsou stále konkurenční výhodou České republiky. Je o tom přesvědčena téměř polovina vlastníků či ředitelů soukromých firem a více než 50 procent šéfů nadnárodních korporací.

„Tradice rčení o zlatých českých ručičkách naráží na realitu, kterou pozorujeme na trhu. Firmy stále obtížněji obsazují pozice technicky kvalifikovaných odborníků,“ uvedl Libor Stodola z PwC Česká republika. Pokud se stát nezaměří na podporu technických oborů, bude toto číslo podle Stodoly bezpochyby nadále narůstat.

Firmy letos chystají více lidí nabírat

Z průzkumu dále vyplynulo, že více než polovina českých podnikatelů a šéfů tuzemských firem věří, že jejich společnostem porostou v tomto roce tržby. I když je podíl optimistů mezi českými firmami o něco menší než u zahraničních korporací, plánují tuzemské firmy letos více nabírat nové zaměstnance.

„Soukromé firmy dokážou pružněji reagovat na tržní příležitosti a velmi často se chopí i nabídky, která by pro velkou korporaci nebyla zajímavá nebo by na ni nestihla dostatečně rychle a pružně zareagovat,“ připomněl David Borkovec z PwC Česká republika.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků