Tesco tak chce konkurovat svými menšími obchody diskontním řetězcům, například společnosti Lidl. Prodejny Tesco Express budou nabízet 3 000 výrobků, zatímco jiné rozlohou stejné prodejny konkurenčích řetězců nabízí 1 000 produktů. Prodejny Tesco Express jsou postavené velmi levně, podlaha je betonová a v obchodech společnost nabízí hlavně levné výrobky a čerstvé potraviny.

"V současnosti již máme v ČR tři menší prodejny, které jsme získaly převzetím obchodů Edeka. Příští rok máme v plánu postavit několik hypermarketů a supermarketů. S výstavbou malých prodejen Tesco Express také počítáme, ale ještě nevíme přesně kolik jich příští rok otevřeme," řekla Novinkám mluvčí společnosti Tesco Jana Matoušková.

Prodejny budou i v menších městech

Tesco chce obchody otevřít nejen ve větších městech, ale i v malých, kde není tak ostrá konkurence. Inspirací pro výstavbu malých obchodů v ČR je již úspěšné fungování malých Tesco Expres od roku 1997 ve Velké Británii.

Tesco letos převzalo hypermarkety Carrefour, nyní má 38 prodejen, je čtvrtým největším řetězcem. Tesco se chystá v ČR dál expandovat,  převzalo obchody Edeka. [celá zpráva] a letos chce otevřít osm nových hypermarketů a pět čerpacích stanic.Tesco chce otevřít svůj první malý obchod ve střední Evropě v Praze. [celá zpráva]

Nejvíce Čechů nakupuje v hypermarketech

Češi nejvíce nakupují v hypermarketech, kde nakupuje 39 procent domácností. V supermarketech nakupuje 16 procent domácností, do diskontních prodejen za nákupem potravin zamíří 22 procent domácností. Vyplývá to z průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha.

Malé obchody otevřela v ČR loni také Delvita, jejich název je Delvita Proxy. Sortiment těchto prodejen čítá přibližně 5 000 druhů potravin a zboží pro každodenní chod domácnosti. Delvita již dříve v ČR zavedla menší prodejny City Delvita. Společnost chce letos otevřít čtyři nové obchody. [celá zpráva]