Podle experta na gastronomii Martina Krauta se vyřazení Čechů silně projeví, návštěvnost restaurací při fotbalových utkáních může být až o desítky procent nižší, než když byla domácí reprezentace ve hře. Lepší období může hospodským nastat až při závěrečných bojích na mistrovství.

Pro restaurace se stávají velké sportovní události stále důležitější. Na květnová utkání hokejového šampionátu se připravovala čtvrtina z nich, u mistrovství světa ve fotbale to bylo 27 procent. Víc než desetina hospod či restaurací přímo investovala do techniky - projektorů, velkoplošných obrazovek, či ozvučení. Další dělaly fotbalovou výzdobu či speciální menu.

Do restaurací chodí více muži

Podle odborníků Data Servisu je příprava hospodských na velké sportovní události logická, protože do restaurací a hospod se v tuzemsku chodí poměrně často, především za zábavou a relaxací, a návštěvnost se zvyšuje.

Člověk, který do těchto podniků chodí, je za poslední tři měsíce navštívil 20krát. Muži je navštěvují častěji: od března do května v průměru 27krát, ženy 14krát. Největší rozdíly v důvodech, proč restauraci navštívit, jsou polední menu. Kvůli nim míří do restaurací 41 procent mužů, ale jen 28 procent žen.