Hlavní obsah

Vyřazení fotbalistů je ranou pro české hospody

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Kromě českých fanoušků jsou z vyřazení českých fotbalistů na mistrovství světa zklamaní i majitelé hospod a restaurací. Dvě pětiny restauratérů a hospodských očekávaly díky šampionátu růst tržeb, a to až o 40 procent proti běžnému období. Jejich tužby ale zůstanou nenaplněny, protože návštěvnost hospod kvůli fotbalovým utkáním bude menší. Průzkum mezi restauracemi provedla společnost Data Servis.

Článek

Podle experta na gastronomii Martina Krauta se vyřazení Čechů silně projeví, návštěvnost restaurací při fotbalových utkáních může být až o desítky procent nižší, než když byla domácí reprezentace ve hře. Lepší období může hospodským nastat až při závěrečných bojích na mistrovství.

Pro restaurace se stávají velké sportovní události stále důležitější. Na květnová utkání hokejového šampionátu se připravovala čtvrtina z nich, u mistrovství světa ve fotbale to bylo 27 procent. Víc než desetina hospod či restaurací přímo investovala do techniky - projektorů, velkoplošných obrazovek, či ozvučení. Další dělaly fotbalovou výzdobu či speciální menu.

Do restaurací chodí více muži

Podle odborníků Data Servisu je příprava hospodských na velké sportovní události logická, protože do restaurací a hospod se v tuzemsku chodí poměrně často, především za zábavou a relaxací, a návštěvnost se zvyšuje.

Člověk, který do těchto podniků chodí, je za poslední tři měsíce navštívil 20krát. Muži je navštěvují častěji: od března do května v průměru 27krát, ženy 14krát. Největší rozdíly v důvodech, proč restauraci navštívit, jsou polední menu. Kvůli nim míří do restaurací 41 procent mužů, ale jen 28 procent žen.

Reklama

Související témata:

Související články

Kolín fotbal zastavil, ve Škodovce jedou dál

Tahouni českého průmyslu se k fotbalové horečce postavili zcela odlišně. Zatímco v mladoboleslavské automobilce Škoda Auto během pondělního zápasu výrobní pásy...

Fotbal a vedro zvýšily prodej nápojů

Výrobci a prodejci alkoholických i nealkoholických nápojů se mohou jen radovat. Tropické teploty v kombinaci s mistrovstvím světa ve fotbalu, které mnoho lidí...

Výběr článků

Načítám