"Navzdory skluzu výrobce nepochybujeme o tom, že příští rok v listopadu převezmeme premiérovou A380 tak, aby se mohla objevit už na prosincovém nebi," potvrdil Právu Peter Tomasch, manažer Singapore Airlines pro střední a východní Evropu. SiA si objednala u Airbusu deset obřích superletadel. Každé z nich bude stát 250 miliónů eur (v přepočtu 7,3 miliardy korun).

Nutné úpravy letišť

Airbus 380 má délku 72,7 metru, rozpětí křídel 79,8 m a výšku 24,1 m. V běžné úpravě má kapacitu 555 cestujících, ale chystá se i verze pro charterové lety s až 830 pasažéry. Aby takový gigant mohl používat bez potíží letiště, musí vybrané vzdušné přístavy projít rozšířením. Upravují se kvůli tomu hangáry i příletové a odletové dráhy. Například singapurské mezinárodní letiště Changi utratilo přes 60 miliónů singapurských dolarů tak, aby terminály 1 a 2 mohly uvítat A380.

První prostor pro odbavení - brána F 31 a první nástupní můstek vedoucí přímo do druhého patra - prošly na Changi zatěžkávací zkouškou loni v prosinci, kdy se uskutečnil první zkušební let A380 mimo Evropu, a to na trase francouzské Toulouse-Singapur.

Airbus sníží náklady

"A co porovnání s dosud největším strojem naší flotily, Boeingem B 747-400? Kapacita sedadel megaairbusu převyšuje boeing o 25 procent, přičemž provozní náklady budou o 15 procent nižší. To může být v konkurenčním boji, kde náklady hrají nezanedbatelnou úlohu, úspěšná přednost," uvedl manažer Singapore Airlines Norbert Hofmann.

Singapore Airlines se snaží udržovat špičkové postavení také v komfortu pasažérů. V březnu 2005 jim jako první aerolinie umožnily využívat na palubách letadel internet.