Vítěz tendru získá 66 procentní balík akcií bratislavského a košického letiště. "Rozhodl jsem se doporučit vládě v souladu s rozhodnutím poradce a komise jako prioritního investora TwoOne," řekl Prokopovič.

Podle něj byla při výběru rozhodující nabízená cena. Společnost TwoOne nabídla za obě letiště kupní cenu 6,9 miliardy slovenských korun a další investice zhruba v hodnotě 8,3 miliardy slovenských korun. Návrh ještě musí posoudit ministr hospodářství Jirko Malchárek. O novém majiteli letišť rozhodne s definitivní platností slovenská vláda.

Někteří odborníci upozorňují, že privatizací společností TwoOne se bratislavské letiště stane jakýmsi přívěskem vídeňského letiště Schwechat. Obě letiště jsou totiž od sebe vzdáleny jen 40 kilometrů.

Schwechat by v budoucnu mohl přesměrovat méně lukrativní lety do slovenského hlavního města. Týká se to především nočních letů a nákladní dopravy. Z Bratislavy už dnes létá přes milión lidí ročně.

Opoziční Smer je proti prodeji

Opoziční strana Smer - sociální demokracie je proti privatizaci bratislavského letiště za současných podmínek. "V případě našeho dominantního postavení v příští vládě, tuto privatizaci nekompromisně zrušíme," uvedl předseda strany Smer Robert Fico.

Podle něj je připravovaná privatizace bratislavského letiště vážným poškozením strategických a hospodářských zájmů Slovenska. "Připravovanou privatizaci provází manipulace s informacemi a absolutní ignorování odborných stanovisek," dodal Fico.

S privatizací letišť nesouhlasí také vládní Křesťanskodemokratické hnutí a své výhrady vyslovil také prezident Ivan Gašparovič.

Dalším uchazečem o zmíněná slovenská letiště je společnost vedené španělskou společností Abertis Infrastructure spolu s provozovatelem letiště TBI a slovenskou finanční společností J&T Finance Group. Zájem o koupi má také konsorcium Independent Slovak Airport Partners (ISAP), které zahrnuje německého provozovatele letišť Flughafen Köln-Bonn, kanadský podnik SNC- Lavalin Group a rakouský Airport Consulting Vienna, a  také turecký Tepe Akfen Ventures.