Odborníci anketu vesměs vítají, může podle nich pomoci jak klientům, tak bankám. Za favorita považují poplatek za příchozí platby či vklad na účet. Volit, který poplatek je nejabsurdnější je možné na http://www.bankovnipoplatky.com.

Anketu o nejabsurdnější bankovní poplatek vidí analytik serveru Měšec.cz Petr Zámečník jako výbornou příležitost klientů vyjádřit dalším viditelným způsobem názor na bankovní poplatky. Anketa může být podle něj užitečná též bankám, které z ní mohou vyčíst, které poplatky jejich klienty trápí nejvíce.

Petr Fejtek z listu Finanční poradce navrhuje ještě soutěže o nejskrytější poplatek, o nejdrzejší reklamu a o největší marketingovou lež.

Kohout: Protipoplatková kampaň je akce ČSSD

Analytik PPF Pavel Kohout považuje kampaň proti bankovním poplatkům za úspěšnou propagandistickou akci ČSSD. Jejím úkolem je prý přenést pozornost veřejnosti od neefektivních státních výdajů do oblasti, která může naopak vládě přinést kladné body.

"Přitom na neefektivních státních výdajích občané prodělávají stokrát, a možná i více, než na bankovních poplatcích. Veřejnost se však za návnadou žene jako smečka závodních chrtů za plechovým zajícem," poznamenal.

Portál sestavil z tipů, které posílali lidé dva týdny, tabulku těch poplatků, které nejčastěji označovali za absurdní. V prvním kole, které potrvá do 16. ledna 2006, vyberou návštěvníci webu tři nejabsurdnější poplatky. O těch pak budou hlasovat ve finálovém kole. Nejabsurdnější bankovní poplatek bude vyhlášen v průběhu února.