Drahou výrobu těchto v Rusku stále oblíbených a hojně využívaných osobních automobilů nahradí nové modely mikrobusů značky Gazel, Sobol, a také nákladní automobily GAZ a autobusy.

Reorganizace a modernizace montážních linek podle odhadů přijde na 150 miliónů dolarů (3,75 miliardy korun). Ještě letos v létě přitom vedení automobilky oznámilo, že chystá nový model Volhy GAZ 3115.

Ruský oligarcha Oleg Děripaska - šéf holdingu Bazovyj element, který GAZ vlastní - nevyloučil, že by se v Gorkém mohla v budoucnu rozjet licenční výroba osobních vozů zahraničních značek, nebo jejich náhradních dílů.

Pohasínající slávu ruského automobilového průmyslu potvrzují i statistiky. Jen za prvních šest měsíců letošního roku se snížila prodejnost automobilů "tuzemské výroby" ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o třináct procent, a zastavila se na 380 tisících prodaných kusů.

Dovoz cizích ojetin i nových zahraničních vozů ale stoupl z 253 tisíc na 389 tisíc.