Stejně tak společnost oznámila, že ruší lety v neděli, pondělí a ve čtvrtek, které měly v Praze přistávat ve 13:10 a odlétat zpět ve 13:55. Tento týden by tak měl odletět ještě čtvrteční spoj. Zda společnost ruší také další lety zatím neoznámila, řekla Kovaříková.

Po nehodě se objevila informace, že Helios Airways zrušila veškeré své lety. Společnost to však popřela. Do Prahy Helios po nehodě nasadil pronajaté stroje firmy Lotus Air.

Problémy s tlakem

Kyperský boeing se 14. srpna zřítil u Atén kvůli problému s tlakem. Oznámil to v pondělí šéf vyšetřovací komise Akrivos Tsolakis. V dopise adresovaném řeckému ministru dopravy Michalisi Liapisovi, který byl v pondělí zveřejněn, Tsolakis po týdenním vyšetřování napsal, že byly zjištěny známky technické závady v tlakovém systému letadla.

Pokud tomu tak bylo, mělo to dopad na fyzický stav cestujících a posádky, dodal. "Pokud technické studie ukazují na ztrátu tlaku, půjde o problém hypoxémie, tedy snížení množství kyslíku v krvi," řekl soudní lékař Nikos Karakukis z týmu analyzujícího těla obětí pro jednu soukromou rozhlasovou stanici. "Hypoxémie vyvolává během několika vteřin ztrátu úsudku a stav euforie," upřesnil Karakukis.

Existuje rovněž důkaz, že reaktory letadla přestaly fungovat kvůli vyčerpání paliva, což byl poslední důvod pádu stroje, uvedl v dopise Tsolakis.

Tísňové volání

Zároveň podle něj existuje důkaz, že se v posledních deseti minutách pokoušel jeden člověk s kyslíkovou maskou dvakrát vyslat tísňové volání. "Tato osoba vysílala signály tak, že je technicky nemohla žádná stanice zachytit. Tón hlasu ukazuje, že to byl muž, který byl vyčerpaný," dodal Tsolakis.

Piloti dvou řeckých stíhaček typu F-16, kteří byli k boeingu vyslání, když přestal reagovat na výzvy z letiště, neviděli v pilotní kabině německého kapitána, ale zpozorovali druhého pilota, zhrouceného na sedadla, zřejmě v bezvědomí. V kabině visely kyslíkové masky. Spatřili tam také jiné dvě osoby, které se podle všeho pokoušely letadlo řídit.

Podle řeckých a kyperských médií se možná pokusil letadlo pilotovat stevard Andreas Prodromu, který měl pilotní zkoušky. Stopy jeho krve byly nalezeny na páce ručního řízení, uvedl v neděli policejní zdroj.

Tsolakis také informoval, že existují důkazy o tom, že v posledních 30 minutách fungoval přijímač komunikačního systému, protože byla zachycena komunikace s jinými letadly. Vyšetřovatelé se snaží zjistit, zda bylo spojení nastaveno na frekvenci Nikósie.

Čekají také na výsledky četných analýz, mimo jiné na toxikologickou zprávu, na zprávu o rozhovorech v pilotní kabině, na údaje týkající se údržby letadla, posádky a technického personálu, uvedl Tsolakis.