Hlavní obsah

Obchodní řetězce začaly další cenovou válku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

ČESKÁ REPUBLIKA

Mezi obchodními řetězci propuklo další kolo cenové války, ve které se obchodníci předhánějí ve snižování cen, aby upevnili svoji pozici na českém trhu. Některé obchodní řetězce například začaly v novinových inzerátech porovnávat své ceny vybraných výrobků s cenami v konkurenčních prodejnách, aby přilákaly co nejvíce zákazníků.

Článek

Obchodníci tvrdí, že je snížení cen stojí miliardy korun, o které by jinak byly vyšší jejich tržby.

Například společnost Tesco Stores ČR nyní zlevnila tři tisíce značkových výrobků. Počet zboží prodávaného za nižší cenu se v případě obchodů Tesco zvýšil na sedm tisíc. Ceny vybraného zboží v novinových inzerátech i na cenovkách Tesco porovnává s prodejnami Hypernova a Kaufland.

"Nový cenový program není dočasnou marketingovou kampaní - jedná se o trvalé snížení cen, jehož prostřednictvím chceme získat věrnost našich zákazníků. U vybraných výrobků uvádíme konkurenční ceny. Zákazníci si tak mohou přímo v prodejně Tesco ověřit, za jakou cenu nabízí daný výrobek Kaufland a Hypernova," řekla ředitelka marketingového oddělení společnosti Tesco Stores ČR Ivana Šedivá.

Nejnižšími cenami se chlubí i další hypermarkety

Ceny potravinářských i nepotravinářských výrobků každodenní spotřeby tlačí dolů také síť obchodů Carrefour. "Cena zboží patří mezi nejcitlivější hledisko výběru místa nákupu. Každý týden porovnáváme své ceny s cenami konkurence. Nezávislá lednová studie porovnání cen devíti tisíc značkových výrobků v pěti hypermarketových řetězcích prokázala, že Carrefour je nejlevnější," řekla mluvčí společnosti Carrefour Jana Havlíčková.

Podle průzkumu společností Incoma Research a GfK Češi sice stále nakupují především v hypermarketech, v posledních letech však výrazně roste obliba dravých diskontních řetězců, které na tuzemský trh vstoupily později a orientují se na nízké ceny. Naopak hypermarkety z pohledu oblíbenosti stagnují a supermarketům se alespoň podařilo zastavit propad v nákupních preferencích zákazníků.

Desítka největších tuzemských obchodních řetězců loni po několika letech útlumu téměř zdvojnásobila tempo růstu tržeb. Obrat těchto velkoprodejen podle předběžných výsledků firmy Incoma Research meziročně loni vzrostl o 20,1 miliardy na 221,5 miliardy korun.

První dvě pozice loňského žebříčku firem s největšími tržbami patří stejně jako v předchozím roce řetězci Makro a společnosti Ahold, která v ČR provozuje vedle obchodů Hypernova a Albert.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám