Kapacita výroby v automobilce je 66 aut za hodinu, což je 1500 vozů denně. Současně s oslavou třímiliontého vozu oznámila firma ukončení výroby modelu ix20.

Hyundai investuje do chorvatského Rimacu, vzniknou elektrické supersporty

„Momentálně tak vyrábíme šest modelů. Páteřním je Hyundai Tucson, který dělá asi 70 procent naší výroby, a dále vyrábíme model i30 v pěti verzích,“ uvedl mluvčí HMMC Petr Vaněk s tím, že plán pro letošní rok, 318 tisíc automobilů, společnost splní.

HMMC je jediným výrobním závodem Hyundai v EU.

HMMC je jediným výrobním závodem Hyundai v EU.

FOTO: Pavel Karban, Právo

„Jedeme podle plánu a nemáme žádné signály, že by se na tom mělo něco měnit. A jako každý rok ten plán zase o nějaké to procento překročíme,“ doplnil.

HMMC je jediným výrobním závodem Hyundai v EU. Sériovou výrobu spustil v listopadu 2008. Zaměstnává 3284 lidí, dalších asi 8700 lidí pracuje u jeho subdodavatelů.

Test Hyundaie i30 N Fastback: Elegantní ničitel klikatých okresek

Jaké má automobilka plány do budoucna, Vaněk nesdělil. „Rok 2019 je rokem velkých příprav na velkou modelovou ofenzivu, která přijde v roce 2020. Nic bližšího ale momentálně nemůžeme poskytnout,“ řekl.

Obrousili hrany

V minulosti panovaly mezi výrobou a importérem vozů Hyundai do Česka napjaté vztahy. To prý ale skončilo. „Dnešek považujeme i za začátek řekněme nové éry ve spolupráci s importérem a distributorem pro Českou republiku, kterou je společnost Hyundai Motor Czech (HM CZ),“ oznámil Vaněk.

Den v kůži montéra v Nošovicích aneb Jak jsem vyrobil Hyundai

Jeho slova potvrdil Martin Saitz, ředitel HM CZ. „Už není rozdíl mezi továrnou a importérem. Jsme jedna firma, která reprezentuje jednu značku, každý máme svoji roli, jedna část vyrábí, druhá prodává a dělá marketing, ale myslím si, že Hyundai v ČR jedno je,“ poznamenal a dodal, že obě strany, výroba i import, musí spojit síly, aby bojovaly s konkurencí, a ne mezi sebou.