"Finálně byly vybrány Turecko, kde je slušná infrastruktura, ale nejisté politické prostředí, a další vážnou lokalitou je stabilnější Bulharsko, které je součástí Evropské unie," řekl týdeníku Povšík.

Díky novému závodu by firma mohla navýšit kapacitu výroby, protože tuzemské závody jsou v současnosti vytížené na maximum.

Podle týdeníku zatím není zcela jisté, že nový závod opravdu povede Škoda, v koncernu jsou nyní tlaky, aby výrobnu řídil samotný Volkswagen.

"Samozřejmě nám záleží na tom, aby vše i nadále probíhalo pod patronací a na základě principů firmy Škoda, ale část dozorčí rady má jiný názor, není to politicky jednoduché," řekl šéf Škoda Auto Bernhard Maier.

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery.