Článek
Opravy 14 kilometrů dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začaly loni v březnu. Zakázku za 1,75 miliardy korun tehdy dostalo sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy. Stavba nabrala zpoždění a stavaři nestihli práce během zimy přerušit. ŘSD proto stavebním firmám vypovědělo smlouvu, úsek zůstal rozestavěný.
ŘSD uvedlo, že přistoupilo „bezodkladně k výběru nového zhotovitele” zejména kvůli problémům s odvodněním a havarijnímu stavu vozovky v části daného úseku dálnice.
S ohledem na naléhavost byla stavba rozdělena na dvě části. Práce, které budou provedeny v letošním roce na dálnici, byly soutěženy ve zkráceném výběrovém řízení. K podání nabídky bylo vyzváno celkem sedm firem, které se již účastnily modernizace D1 na ostatních úsecích. S nabídkou 640 milionů korun (bez DPH) zvítězila společnost Skanska.
Další práce budou soutěžené v rámci standardního výběrového řízení. Většina prací má pak proběhnout v roce 2020 a dokončení v roce 2021.
Modernizace nejvytíženější tuzemské dálnice je rozdělena do 20 úseků, 13 z nich je dokončeno, na čtyřech úsecích se pracuje, úsek u Humpolce bude pátým. U zbývajících dvou úseků se nyní koná výběrové řízení, skončit má letos. Zahájení prací se očekává příští rok.
„Tak, aby byl termín celkového dokončení rekonstrukce a modernizace dálnice D1 v roce 2021 splněn," řekl ČTK nový šéf silničářů Pavol Kováčik. Toho jmenoval minulý týden ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO).