Automobilka mezi hlavními důvody mírného snížení odbytu zmiňuje právě současný pokles celkového trhu s osobními automobily v Číně. Na tomto celosvětově největším trhu značky Škoda v únoru prodala 16 tisíc aut, což je meziročně pokles o 18,4 procenta.

Prodeje v západní Evropě rostly o sedm procent a ve východní Evropě dokonce o 13 procent. Ve střední Evropě ovšem mírně klesly a na domácím českém trhu dodala automobilka v únoru 7 100 aut, oproti loňsku skoro o 15 procent méně. Vývoj dodávek zákazníkům tak odráží současný celkový pokles českého trhu s osobními vozy.

Škoda Kamiq na ženevském autosalonu 2019

Škoda Kamiq na ženevském autosalonu 2019. Jde o jiné auto, než které se pod názvem Kamiq prodává v Číně.

FOTO: Marek Bednář, Novinky

Na největším evropském trhu, v Německu, zaznamenala ale Škoda dvouciferný růst, stejně jako ve Francii, Švýcarsku, Dánsku, Portugalsku, v Pobaltí a v Srbsku. V Rusku dodala Škoda zákazníkům 5 900 vozů, prodeje zde zůstaly stabilní.

Nejprodávanějším modelem celosvětově zůstává Octavia, roste poptávka po modelech SUV.

Čtěte také: Zisk Škody Auto loni klesl o téměř 15 procent

„Význam našich modelů SUV, které jsou hnací silou a důležitým pilířem našeho celosvětového odbytu, dále roste. Na ženevském autosalonu jsme právě představili naše nové městské SUV – Škoda Kamiq. S tímto modelem jsme ideálně připraveni na to, abychom v segmentu SUV i v budoucnu nadále rostli,“ řekl Alain Favey, člen představenstva Škody odpovědný za prodeje a marketing.