„Návrat do krajských měst by se mohl uskutečnit poté, co bude přijata nová legislativa, která by měla počítat také s moderními přepravními platformami,” uvedla firma v tiskové zprávě.

„Náš odchod bohužel znamená výrazné zhoršení kvality služeb. Právě nízká kvalita a vysoká cena přepravy jsou faktory, proč jsme tato města zvolili pro další expanzi v České republice, a naprosto rozumíme obrovské poptávce ze strany obyvatel po nových alternativách,” uvedl šéf firmy pro Česko a Slovensko Roman Sysel.

Rozhovor se šéfem Taxify Romanem Syslem:
Taxikáři by měli mít právo vypnout taxametr a jet přes aplikaci

Společnost dodala, že věří, že Česko brzy přijme „pokrokovou legislativu, která umožní co nejsvobodnější tržní soutěž na poli přepravy a která nebude odrazovat další hráče od vstupu na trh”.

Městský soud v Praze na začátku října vydal předběžné opatření, podle nějž musí Taxify v Olomouci, Ostravě, PlzniČeských Budějovicích jezdit pouze s licencovanými řidiči a zaregistrovanými vozy. Aplikace přitom dosud byla otevřená jak licencovaným taxikářům, tak ostatním řidičům.

Rozhovor s ředitelem Liftaga Ondřejem Krátkým:
Vyhnat taxi šmejdy. To je úkol novely silničního zákona

O předběžné opatření požádala česká platforma Liftago. „Liftago v předběžném opatření požaduje, aby Taxify nadále provozovalo své služby výhradně prostřednictvím prověřených řidičů – s taxi licencemi a registrovanými vozy,” uvedlo Liftago v tiskové zprávě.

Digitální taxi platformy v Česku
Americký Uber Pop je platforma představující alternativu k taxislužbám. Řidiči poskytující služby prostřednictvím této aplikace zpravidla nejsou licencovaní taxikáři. Aplikace neumožňuje vybrat si konkrétní vůz nebo konkrétního řidiče. Charakteristickým znakem Uberu je takzvaný „price surging“, který cenu vypočítává podle aktuálního stavu nabídky a poptávky. V praxi to znamená, že ve špičce může být cena jízdy výrazně vyšší.
Estonské Taxify spolupracuje jak s licencovanými taxikáři, tak s těmi ostatními, které nazývá „privátními řidiči”. Aplikace neumožňuje vybrat si konkrétní vůz nebo konkrétního řidiče. „Když si u nás cestující objedná řidiče, přijede ten nejbližší,” uvedl šéf Taxify pro Česko a Slovensko Roman Sysel.
Tuzemské Liftago se stylizuje jako kombinace toho nejlepšího z „obou světů“. Spolupracující řidiči musí mít odpovídající oprávnění. Zároveň smějí spolupracovat i s jinými dispečinky nebo platformami. Aplikace umožňuje zvolit si řidiče podle uvážení, například podle ceny. Liftago řidičům ceny neurčuje, takže si řidiči mohou konkurovat.
Slovenský Hopin spolupracuje zhruba se dvěma stovkami licencovaných taxikářů. Aplikace umožňuje objednat taxi podle typu vozu, maximální ceny za kilometr a dalších parametrů jako pohlaví nebo hodnocení řidiče.