Spojení firem na konci června schválil antimonopolní úřad. Zájemci si mohou od majitelů aut vypůjčit jejich vůz na den či více dní, zprostředkování funguje přes mobilní aplikaci. Cenu si stanoví majitelé vozů, mohou ji upravovat podle poptávky.

„Budujeme zde prakticky zcela nový trh a alternativu k vlastnění auta. Rádi bychom vytvořili příklad toho, jak se může carsharing stát běžnou součástí dopravního systému a každodenního života lidí,“ řekl ředitel HoppyGo Jan Charouz.

Šéf SmileCar Jan Charouz

Jan Charouz

FOTO: archiv SmileCar

Mezi novinky, které HoppyGo představuje, patří automatické dopočítání rozdílu stavu paliva po dojetí a přímé vyúčtování, možnost rezervací na webu nebo okamžitá rezervace bez nutnosti potvrzení majitelů vozů. Majitelé aut, kteří vozy pronajímají, pak mohou těžit z většího počtu uživatelů díky spojení služeb.

Předání klíčů k vozu zatím probíhá osobně, ale HoppyGo plánuje spustit i odemykání vozů pomocí mobilní aplikace.

Za myšlenkou vzniku SmileCar bylo zajištění návazné dopravy ze zastávek vlaků Leo Express do cílové destinace. Sdílení aut v Česku nabízejí firmy jako Car4way, Autonapul nebo Ajo.cz. Jde většinou o nové vozy, nikoli o auta soukromých majitelů.

Carsharing je fenomén, do kterého se zapojuje i řada světových automobilek, naposledy oznámila zavádění služby francouzská automobilka Renault. Na podobném principu fungují jiné služby sdílené ekonomiky, například Airbnb v oblasti ubytování.