Firma by dále měla uzavřít protokol o vykazování tržeb s Finanční správou.

„Naše dnešní jednání s panem premiérem, paní primátorkou, ministryní financí, ministrem dopravy a náměstkem ministra průmyslu a obchodu bylo velmi konstruktivní,” sdělil Novinkám šéf Uberu pro střední a východní Evropu Alexei Stakh.

Připomínky ze schůzky podle něj Uber bere velmi vážně. „Jsou před námi úkoly, které musíme vyřešit. Věříme, že další jednání budou následovat i v budoucnu,” dodal.

Česko řeší novou legislativu pro taxi a Uber

Babiš společně s pražskou primátorkou Adrianou Krnáčovou (ANO) na konci února adresovali dopis šéfovi Uberu Daru Khosrowshahimu. V něm vyzvali k dodržování české legislativy. [celá zpráva]

„Naším cílem je i nadále spolupracovat s vládou České republiky a dalšími zúčastněnými stranami, abychom našli to nejlepší řešení pro tisíce cestujících, řidičů i pro město,“ reagoval tehdy Stakh.

Politici v Česku v posledních měsících řeší, jakým způsobem legislativně upravit využívání přepravních aplikací typu Uber nebo Taxify. Všeobecně panuje shoda na tom, že legislativa by se měla modernizovat.

Ministerstvo dopravy v minulosti naznačilo, že by nemuselo trvat na povinnosti používat taxametr. Na druhé straně taxikáři v Praze v únoru opakovaně demonstrovali za přísnější postup úřadů vůči Uberu a Taxify. Další protesty Sdružení českých taxikářů ohlásilo na 1. března ve 13 hodin.

Co by nemělo chybět v nové legislativě
Aleš Rod (Centrum ekonomických a tržních analýz): „Ideální legislativa je z mého pohledu ‚dvoustupňová‘, podle estonského modelu. Vedle standardních taxi, kterým by měla ponechat stávající privilegia jako rychlé pruhy nebo možnost nabírat zákazníky na znamení a navíc významně ulevit v procesu získání potřebných oprávnění – mám na mysli hlavně místopis, obsluhu taxametru, ale i daňové aspekty –, bych uvítal existenci druhé úrovně na bázi platforem jako Uber nebo Taxify, do které by byl vstup podmíněn živností volnou a stanovením minimálních požadavků na to, jak budou platformy fungovat.“
Ondřej Krátký (Liftago): „Rozhodně by neměla chybět odpovědnost platforem či zprostředkovatelů. To srovná podmínky na trhu a umožní efektivní a odpovědnou modernizaci. Modernizace v oblasti cenotvorby, taxametrů a požadavků na dopravce už bude jen prostředkem, jak snížit dopravcům náklady a zajistit větší dostupnost a kvalitu služeb zákazníkům. Nicméně je potřeba říci, že už dnes zákon aplikacím nebrání.”
Robert Faltýnek (Modrý anděl): „Nová legislativa by měla primárně zajistit jasnou odpovědnost daného úřadu za to, jak fungují přepravní služby, a také by mu měla poskytnout nástroj pro vymáhání zákona. Nerovné podmínky na trhu a špatné renomé taxislužby tu nejsou kvůli nastavení pravidel, ale kvůli tomu, že se tato pravidla nedodržují, a to dlouhodobě, protože úřady zákon nevymáhají a umožňují, aby řidiči, kteří nejezdí pro žádný dispečink a zodpovídají se pouze státu, dělali taxi ostudu. Vozit lidi stovky hodin měsíčně po Praze by však neměl každý, to by bylo nebezpečné. Vyžadovat zkoušku z místopisu je potřeba.”
Roman Sysel (Taxify): „Jako ideální bychom popsali tuto legislativní regulaci:
•    cenu je možné určit také přes aplikaci;
•    není potřeba označení jako vozidlo taxi (svítilna);
•    auto nemusí být označeno ani jinak, např. nálepkou;
•    odvoz privátním řidičem si lze objednat pouze přes aplikaci, nejde ho zastavit na ulici;
•    ani taxikáři by neměli mít možnost využívat vyhrazených silničních pruhů;
•    zkouška z místopisu není potřebná. Aplikace, které dokážou využívat aktuální data z provozu, najdou rychlejší trasu než řidič, který zná dané místo.”