„Cestující tak mohou brzy začít využívat železniční spojení mezi Českou republikou a Polskem v dálkové dopravě na mezinárodní trase, poprvé bez příspěvku daňových poplatníků,“ prohlásil šéf Leo Expressu Peter Köhler.

„Polsko se tak připojuje ke Švédsku, Británii, České republice, Slovensku, Rakousku nebo Itálii, kde již nyní funguje konkurence na dálkových spojích,“ dodal.

I když Poláci využívají železniční dopravu stále častěji, počet ujetých kilometrů na obyvatele je oproti jiným evropským zemím poloviční, upozornil dopravce. „Díky novým dopravcům lze očekávat nárůst počtu cestujících, zatraktivnění železniční dopravy, růst inovací a nárůst kvality cestování a služeb pro současné a nové cestující,“ domnívá se Leo Express.

Přesný termín vstupu na polskou železnici zatím firma neoznámila. Již v tuto chvíli dopravce v Polsku působí na autobusových linkách.

Leo Express v srpnu převzal německého soukromého vlakového dopravce Locomore a obnovil jeho spoje mezi Berlínem a Stuttgartem. Na projektu spolupracuje s autobusovým dopravcem Flixbus. [celá zpráva]