Podle ministra je německé opatření, které bylo definitivně schváleno v březnu, diskriminační. Jedná se prý o „mýtné pro cizince“ a „diskriminaci na základě státní příslušnosti“, tvrdí Leichtfried.

Německé mýtné pro osobní vozidla se setkalo s vlnou nevole. Řidiči aut registrovaných v Německu totiž mýtné zaplatí, posléze se jim ale o zaplacenou částku sníží daň z motorových vozidel. Zahraničním řidičům žádné kompenzace vypláceny nebudou. [celá zpráva]

Podle Němců jde o nesmysl

Leichtfriedův německý protějšek Alexander Dorbrindt (CSU) se opakovaně o chystané rakouské žalobě vyjadřoval jako o obtěžujícím nesmyslu.

Německo původní verzi zákona o mýtném pro osobní auta schválilo již v roce 2015, kvůli výhradám Evropské komise a protestům sousedních zemí ho ale dosud nezavedlo. Evropská komise původní normu považovala za diskriminační. Po zhruba dvou měsících se obě strany dohodly na kompromisu, který je však podle kritiků i nadále diskriminační.

Poplatek 2,5 až 25 eur

Výše mýtného se bude lišit v závislosti na objemu motoru a množství emisí. Desetidenní poplatek se bude pohybovat v rozmezí od 2,5 eura do 25 eur (zhruba 68 až 676 korun), dvouměsíční od 7 do 50 eur (189 až 1351 korun). Nejdražší roční mýtné přijde na 130 eur (3513 korun).

Německý ministr dopravy počítá, že systém přinese do spolkového rozpočtu zhruba 524 miliónů eur (zhruba 14 miliard korun), a to i po odečtení sto miliónů eur, které stát vydá na kompenzace německým řidičům v závislosti na výši vypouštěných emisí.