Masarykovo nádraží nebylo spolu s brněnským hlavním nádražím součástí loňského převodu přes 1500 nádražních budov z dopravce na správu železnic. Dráhy počítaly s tím, že je na SŽDC převedou později.

Nyní však dopravce plánuje budovu rekonstruovat tak, aby mohla sloužit jako výkladní skříň národního dopravce. Zároveň by mohla být konkurenční výhodou v soutěži na provoz vlaků z pražského ruzyňského letiště, které mají končit právě na Masarykově nádraží.

Převodu se nádraží vyhnulo kvůli developerskému projektu, na kterém České dráhy spolupracují se společností Penta. Ta plánuje v okolí nádraží postavit komerční čtvrť na pozemcích, které vloni odkoupila právě od Českých drah.

Podle ředitele Krtka stála za rozhodnutím managementu Českých drah i tato skutečnost, že okolí nádraží se má do budoucna výrazně zkultivovat proti současnému stavu.

Přestavbou má projít i současná výpravní budova. Nejvýznamnější novinkou, kterou cestující zaznamenají, je umístění pokladen blíže k perónům na místo dnešních veřejných záchodků. Ty by se měly přesunout na opačnou stranu kolejiště, uvedl šéf Českých drah.