Hlavní obsah

Google je dál nejhodnotnější značkou světa. Je oceněná na 5,7 biliónu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V čele žebříčku nejhodnotnějších značek světa BrandZ Top 100 zůstává internetová firma Google. Hodnota značky Google se meziročně zvýšila o sedm procent na 245,6 miliardy dolarů (5,7 biliónu korun). Informuje o tom na svých internetových stránkách společnost Millward Brown, která žebříček sestavuje.

Foto: Lucy Nicholson, Reuters

Logo Google na obchodě v Los Angeles

Článek

Druhé místo letos opět obsadila technologická společnost Apple, za kterou následovala softwarová firma Microsoft. Celková hodnota stovky nejcennějších značek světa oproti loňskému roku stoupla o osm procent na 3,6 biliónu dolarů (84 biliónů korun).

Do první desítky, které dominují americké společnosti, se letos poprvé probojovala čínská technologická značka Tencent. Skončila osmá.

Žebříčku dominují technologické a komunikační firmy. Maloobchod zastupuje na čtvrtém místě Amazon a první desítku uzavírá řetězec rychlého občerstvení  McDonald's.

Žebříček firma sestavuje už dvanáctý rok s využitím dat agentury Bloomberg. Vychází z analýzy obchodních a finančních výsledků firem a dotazování mezi třemi milióny spotřebitelů.

Deset nejcennějších značek světa v roce 2017
PořadíZnačkaOdvětvíHodnota v miliardách dolarůZměna hodnoty v procentech
1.Googletechnologie245,67
2.Appletechnologie234,73
3.Microsofttechnologie143,218
4.Amazonmaloobchod139,341
5.Facebooktechnologie129,827
6.AT,17
7.Visafinance11110
8.Tencenttechnologie108,327
9.IBMtechnologie102,118
10.McDonald'srestaurace97,710
Zdroj: Millward Brown

Reklama

Výběr článků

Načítám