Druhé místo letos opět obsadila technologická společnost Apple, za kterou následovala softwarová firma Microsoft. Celková hodnota stovky nejcennějších značek světa oproti loňskému roku stoupla o osm procent na 3,6 biliónu dolarů (84 biliónů korun).

Do první desítky, které dominují americké společnosti, se letos poprvé probojovala čínská technologická značka Tencent. Skončila osmá.

Žebříčku dominují technologické a komunikační firmy. Maloobchod zastupuje na čtvrtém místě Amazon a první desítku uzavírá řetězec rychlého občerstvení  McDonald's.

Žebříček firma sestavuje už dvanáctý rok s využitím dat agentury Bloomberg. Vychází z analýzy obchodních a finančních výsledků firem a dotazování mezi třemi milióny spotřebitelů.

Deset nejcennějších značek světa v roce 2017
PořadíZnačkaOdvětvíHodnota v miliardách dolarůZměna hodnoty v procentech
1.Googletechnologie245,6 7
2.Appletechnologie234,7 3
3.Microsofttechnologie143,2 18
4.Amazonmaloobchod139,3 41
5.Facebooktechnologie129,8 27
6.AT&Tkomunikace115,1 7
7.Visafinance111 10
8.Tencenttechnologie108,3 27
9.IBMtechnologie102,1 18
10.McDonald'srestaurace97,7 10
Zdroj: Millward Brown