„Bude to pro nás velice nevýhodné, pokud všechny tyto mimořádné náklady nepřeneseme na zákazníky,“ prohlásil Kerssemakers. „Buď budeme tratit my, nebo zákazník. Nakonec budou tratit všichni,“ dodal.

Švédská automobilka již v roce 2014 rozhodla, že svoji první severoamerickou továrnu otevře na jihu USA, a nikoliv v Mexiku. Závod v Jižní Karolíně má být jediným místem na světě, kde bude Volvo vyrábět model S60.

Společnost počítá první rok se dvěma tisícovkami zaměstnanců, později by se jejich počet mohl zdvojnásobit. Další typy vozidel však hodlá do USA i nadále dovážet.

Americký prezident hovořil mimo jiné o uvalení 20procentní daně na dovoz z Mexika, další 35procentní dani pro konkrétní americké firmy či automobilky dovážející z Mexika a o blíže nespecifikované „hraniční” dani. Kromě toho chce uvalit i 45procentní clo na dovoz z Číny.

Prezident Trump opakovaně kritizoval především ty automobilky, které vyrábějí část svých vozů v Mexiku, případně to v budoucnu plánují. Terčem jeho kritiky se tak už staly například automobilky BMW, [celá zpráva] Toyota [celá zpráva] nebo General Motors. [celá zpráva]