Tržby vzrostly z 338 na více než 370 miliard korun, provozní zisk z 25 na více než 32 miliard korun. Také výroba a prodej vozů v roce 2016 narůstaly. Dodávky zákazníkům vzrostly meziročně o 6,7 procenta na 1,13 miliónu aut a výroba narostla o 11 procent na 1,152 miliónu vozů.

Předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Meier na středeční tiskové konferenci automobilky.

Předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier na středeční tiskové konferenci automobilky.

FOTO: Radek Plavecký, Právo

„Výsledky obchodního roku 2016 překonaly naše očekávání. Třetí rekordní rok v řadě dokládá úspěšnost naší strategie trvalého růstu,“ komentoval výsledky předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.

Průměrná mzda vzrostla o 30 procent

Z dobrých prodejních výsledků těží i zaměstnanci. Jednak jich neustále přibývá – firma hledá techniky a dělníky po stovkách – a kromě toho vedení nedávno rozhodlo o vyplácení rekordně vysokého bonusu, jehož součástí je i podíl na zisku.

Zaměstnanci tak letos dostanou ke mzdám, které v průměru dosahují 36 tisíc korun, ještě navíc prémii zhruba 90 tisíc korun. [celá zpráva]

Ke konci minulého roku firma zaměstnávala 29 580 pracovníků, což je meziroční nárůst téměř o tři tisíce lidí.

„Velmi si vážíme vynaloženého úsilí zaměstnanců, což se odráží také v jejich odměňování, průměrná mzda ve společnosti vzrostla od roku 2010 o 30 procent,“ dodal člen představenstva zodpovědný za personální oblast Bohdan Wojnar.

Strategie 2025 počítá s dalším růstem

S růstem počítá automobilka i v následujícím období.

„S naší Strategií 2025 budeme v růstu značky Škoda důsledně pokračovat i v příštích letech. V této souvislosti naši modelovou paletu dále obnovíme a rozšíříme a vstoupíme na nové trhy, do nových zákaznických segmentů a digitálních oblastí podnikání,“ dodal Maier.

Výroba ve Škoda Auto

Výroba ve Škoda Auto

FOTO: Radek Plavecký, Právo

„V roce 2020 na trh uvedeme první model značky Škoda s čistě bateriovým pohonem,“ uvedl Maier s tím, že vizi tohoto směřování představí na autosalonu v Šanghaji.

Klíčová je Čína a západní Evropa

Klíčovým trhem pro automobilku zůstává Čína a západní Evropa. Celosvětově automobilka prodala v roce 2016 celkem 1 126 500 vozů. To představuje nárůst o 71 tisíc aut. V Číně se prodalo přes 317 tisíc, v Německu přes 165 tisíc, ve Velké Británii přes 80 tisíc.

Do roku 2017 vstoupila automobilka s několika novinkami. V lednu a v únoru dosáhla znovu vyšších výsledků než loni a zvýšila dodávky zákazníkům za první dva měsíce o 2,7 procenta na 174 900 vozů.