Ministr uvedl, že cílem německé vlády je „společný, interoperabilní mýtný systém bez národních bariér“.

Německý Spolkový sněm bude teprve ve středu hlasovat o návrhu zákona, který má zavést mýtné pro osobní automobily. Návrh byl přepracován, aby vyhověl požadavkům Evropské komise.

Nižší poplatky a podmíněné kompenzace

Místo původně navrhovaných tří variant dálniční známky za pět, deset a patnáct eur nový návrh zavádí desetidenní poplatek v rozmezí 2,5 až 25 eur a dvouměsíční poplatek v rozmezí 7 až 50 eur. Konkrétní výše krátkodobého poplatku závisí na ekologické způsobilosti daného vozu.

Ministr počítá, že systém přinese do spolkového rozpočtu zhruba 524 miliónů eur (zhruba 14 miliard korun), a to i po odečtení sto miliónů eur, které stát vydá na kompenzace německým řidičům v závislosti na výši vypouštěných emisí.

Sousedé se cítí diskriminováni

Podle kritiků je kompromisní návrh i nadále diskriminační vzhledem k tomu, že zahraničním řidičům žádné kompenzace vypláceny nebudou. Německo jako jedna z mála zemí dosud nemělo zpoplatněné používání dálnic osobními vozidly. Sousedním státům včetně Česka se však nelíbil původní návrh, který poplatky zaváděl v podstatě jen pro cizince.