Soutěž má lidi motivovat k přebírání účtenek, tím zvýšit efektivitu systému evidence tržeb a podpořit i řádný výběr daní, píše se v tiskové zprávě ministerstva financí. Loterie se spustí od poloviny následujícího roku a losovat by se mělo vždy 15. den v měsíci. Slosované by měly být pouze účtenky za předchozí, předem stanovené období.

„Ročně budeme rozdělovat peněžité i věcné výhry ve výši 65 miliónů korun. Počet výher se tak bude pohybovat od 20 do 30 tisíc měsíčně. Hodnota prvních pěti výher bude v rozmezí od 100 000 do jednoho miliónu korun, včetně věcné výhry automobilu. Ostatní výhry jsou rozděleny do nižších finančních částek v řádech desetitisíců a stovek korun,” sdělila náměstkyně ministerstva financí Alena Schillerová.

Do Účtenkovky se zájemci budou moci přihlásit s pomocí mobilní aplikace či webové služby. Zároveň se ministerstvo financí pokusí bezplatně sehnat partnery, kteří by zajistili náběrová místa, tedy asistenční místa pro zaregistrování účtenky a přihlášení hráče do účtenkové loterie.

Ministerstvo financí kvůli loterii vyhlásilo veřejnou zakázku na soubor služeb spojených s jejím provozem. Vítěz výběrového řízení bude pro ministerstvo financí zajišťovat registraci hráčů, registraci a příjem účtenek, losování a výplatu výher a zákaznickou podporu. Součástí poskytované služby je i vytvoření a údržba webových stránek a mobilní aplikace pro hráče, je uvedeno v tiskové zprávě.