Škoda zvýšila výrobu o téměř devět procent na 631 436 aut, Hyundai Motor o zhruba dvě procenta na 286 800 vozů a kolínská TPCA o dvě procenta na 191 688 aut.

Motorových vozidel se za stejné období vyrobilo celkem 1,12 miliónu, což je oproti loňsku nárůst o 5,6 procenta. Výroba autobusů klesla o tři procenta na 3534 vozidel. Iveco zvýšilo produkci o dvě procenta na 3125 vozů, naopak výroba SOR klesla o třetinu na 364 autobusů.

Jediný domácí výrobce nákladních aut Tatra zvýšil výrobu o 36 procent na 984 vozů. Oproti loňsku ale klesla o pětinu výroba motocyklů. Jejich jediný tuzemský výrobce firma Jawa jich vyrobil 1171.

Oslabila poptávka z Německa

„Takto úspěšný tuzemský automobilový sektor ještě nebyl. Právě a pouze díky úspěchům automobilového průmyslu letos zaznamenáme vzestup české průmyslové výroby jako celku. V dalších průmyslových sektorech situace tak růžová není. Pokud bychom celková data o automobilový sektor očistili, průmyslová výroba by dokonce klesala,” upozornil hlavní ekonom Komerční banky Jan Vejmělek.

„Po excelentních prvních třech čtvrtletích letošního roku byl ale samotný říjen ve znamení zpomalení výroby motorových vozidel. Jedná se o důsledek nižší poptávky za zahraničí. Ta v první polovině letošního roku překonávala svou silou veškerá očekávání. Zejména slabší třetí čtvrtletí v Německu se ale projevilo i u nás,” dodal Vejmělek. Naopak domácí poptávka podle něj zůstává stabilní.