Bankovní skupina uvádí, že rozšíření amsterdamské pobočky se plánovalo již delší dobu, podle analytiků ji nicméně urychlilo britské červnové referendum o členství v EU.

Londýn oficiálně evropskou centrálou zůstává, firma hovoří o systému dvou center, ovšem podle znalců dojde prostřednictvím této reorganizace k faktickému snížení významu Londýna uvnitř finanční skupiny. Podobné kroky jako MUFG prý zvažují i další významné japonské finanční skupiny.

Jejich ředitelé vyjadřují obavy, zda si po eventuálním vystoupení Británie z EU uchovají passportingová práva, která jim umožňují provádět operace v celé EU. Pokud by o ně museli znovu žádat z nějaké jiné evropské pobočky, mohl by celý proces údajně trvat až dva roky.

Šéf Britské bankovní asociace Anthony Browne nedávno prohlásil, že se mezinárodní banky připravují na odchod ze země ještě před brexitem. [celá zpráva]

Nissan je prý výjimka

Mezi často zmiňovanými variantami možného stěhování je Frankfurt, Paříž nebo právě Amsterdam.

Japonský ekonomický expert Keniči Omae v rozhovoru s BBC uvedl, že firmy budou kvůli brexitu v Británii výrazně méně investovat. Rozhodnutí, které udělala auutomobilka Nissan, je podle něj  „zvláštní případ,” který nebudou následovat další firmy.

Nissan minulý týden potvrdil, že bude ve své továrně v britském Sunderlandu vyrábět jak nový model Qashqai, tak model X-Trail. Rozhodnutí má zajistit sedm tisíc pracovních míst. [celá zpráva]