„Stavět by se mělo začít v květnu, dokončení hangáru plánujeme do konce příštího roku. Měl by být schopen pojmout dvě letadla typu Airbus 320 nebo Boeing 737. Součástí hangáru bude i nové dílenské zázemí, které je dnes v tom stávajícím hangáru nedostatečné, to znamená zejména kompozitová dílna a interiérové shopy,“ uvedl ředitel Job Air Technic Daniel Barč s tím, že kvůli stavbě hangáru odkoupila firma pozemky od Moravskoslezského kraje.

„Kupní cena byla někde kolem 19 miliónů, za ně jsme získali pozemky jak pod stávajícím hangárem, které jsme měli v pronájmu, tak pozemky nezbytné pro výstavbu nového hangáru.“

Vizualizace nového hangáru Job Air Technic v Ostravě Mošnově.

Vizualizace nového hangáru Job Air Technic v Ostravě Mošnově.

FOTO: Job Air Technic

Běžná prohlídka letadla typu Boeing 737 či Airbus A320 trvá dva až tři týdny, prohlídky, které musí letadla absolvovat vždy po každých šesti letech, zaberou dva až tři měsíce. Zatímco stávající hangár má rozlohu 146 krát 80 metrů, ten nový bude mít 94 krát 58 metrů a na výšku má dosáhnout 23,5 metru.

„S jeho výstavbou a navýšením naší opravárenské kapacity souvisí také snaha o získání oprávnění k údržbě Airbusu A330, která vhodně rozšíří portfolio našich služeb,“ poukázal Barč s tím, že oprávnění by mohla firma získat ve druhém  kvartále příštího roku.

Opravna letadel Job Air Technic v Ostravě Mošnově.

Opravna letadel Job Air Technic v Ostravě Mošnově.

FOTO: Pavel Karban, Právo

Dnes Job Air Technic zaměstnává 202 lidí. Kvůli navýšení kapacity ale vedení firmy počítá s tím, že počty zaměstnanců postupně navýší až na 400. „Ročně jsme schopni absorbovat 50 až 70 lidí ročně, tak aby to neohrozilo průběh údržby, protože každý nový zaměstnance se musí zaučit, nemůžeme ho nechat pracovat hned samostatně,“ poukázal ředitel Barč a dodal, že na českém trhu není tolik kvalifikovaných pracovníků.

Job Air se poohlíží za hranice

„Proto se poohlížíme také za hranicemi a usilujeme také o získání oprávnění od Úřadu civilního letectví, abychom si je mohli sami vychovávat,“ prozradil.

Opravna letadel Job Air Technic patřila do impéria dnes trestně stíhaného podnikatele Daneše Zátorského, který už nemá se společností nic společného. Investice do stavby hangáru přesáhly miliardu korun a firma fungovala hlavně díky státním dotacím.

Postupně se ale dostala do finančních problémů a nakonec skončila v insolvenci. Soud naštěstí povolil její reorganizaci. Letos ovládl firmu zbrojař Strnad, který jim začlenil do holdingu Czechoslovak Group, do kterého mimo jiné patří i značky Avia, Kovosvit  MAS, Dako CZ či Elton, výrobce hodinek značky Prim.

Podle ředitele Barče dosáhly loňské tržby Job Air Technic hranice 218 miliónů. Letos by měly být zhruba 450 miliónů a v příštím roce 500 miliónů korun. Provozní zisk (EBITDA) byl loni 16 miliónů, letos už bude téměř 100 miliónů a pro rok 2017 počítá firma s provozním ziskem 120 miliónů korun.