Ve 248 případech obchodníci řádně neseznámili spotřebitele s cenou nabízených výrobků a služeb. Zároveň ve 190 případech ČOI zjistila porušení týkající se poctivosti prodeje.

Dalších 250 nedostatků se týkalo porušení zákona o ochraně spotřebitele, kdy například informace poskytnuté v písemné formě nebyly v českém jazyce.

V prodejně v Plzni například inspektorům naúčtovali za vývrtku původní cenu 289 korun, ačkoli na regále byla uvedená cena po slevě 179 korun.

Relativně nejvíc pochybení odhalili inspektoři v Jihomoravském a Zlínském kraji (60,4 procenta kontrol), nejméně ve Středočeském kraji a Praze – 23,3 procenta kontrol.

Zboží za akční ceny a ve slevě – 2. čtvrtletí 2016
Inspektorátpočet kontrol kontroly se zjištěnímzjištěná porušení v %
Středočeský a Hl. město Praha1333123,3
Jihočeský a Vysočina1297054,3
Plzeňský a Karlovarský1357757,0
Ústecký a Liberecký2589135,3
Královéhradecký a Pardubický1587748,7
Jihomoravský a Zlínský31118860,4
Moravskoslezský a Olomoucký1477148,3
Celkem1 27160547,6
Zdroj: ČOI

Při kontrole ČOI v provozovně v Karlových Varech zjistili, že ačkoli v letáku lákali na balení pěti párů ponožek za 99,90, uvedený výrobek nebyl v době zahájení prodejní akce na kontrolované provozovně fyzicky k dispozici, a to ani skladem.

Nejvyšší pokuty za slevy a akční ceny, které nabyly právní moci od 1. 4. do 30. 6.
300 000 Kč – AHOLD Czech Republic
300 000 Kč – AHOLD Czech Republic
250 000 Kč – BILLA
250 000 Kč – AHOLD Czech Republic
200 000 Kč – AHOLD Czech Republic
200 000 Kč – Penny Market
200 000 Kč – OBI Česká republika
Zdroj: ČOI

„Tato kontrolní akce opětovně potvrdila četné a stále se opakující nedostatky, zejména nedostatečné nebo klamavé informace o cenách nabízených výrobků a služeb,” řekl ředitel inspekce Mojmír Bezecný. Situace v této oblasti se podle něj nelepší.

Vzhledem k tomu, že slevové akce probíhají mnohdy celoročně, ČOI se na ně zaměří i v následujícím období.