Článek
Uber k testům využil hybridní sedan Ford Fusion, ke kterému připojil videokamery, radary, čidla a další snímače. Kromě testování schopnosti jízdy bez řidiče jej hodlá využít také ke shromažďování mapových údajů.
Vývoji takzvaných samořízených aut a příslušných technologií se věnují také další firmy, například americká společnost Google z holdingu Alphabet či výrobce elektromobilů Tesla Motors.
Uber počítá s tím, že i když bude vůz řídit autopilot, za volantem bude na provoz dohlížet školený řidič. Rozvoj technologie v prohlášení zdůvodňuje snahou zvýšit bezpečnost.
„Při autonehodách ročně zemře na světě 1,3 miliónu lidí, 94 procent nehod způsobí lidská chyba,” uvedl Uber.
Poslední zádrhel
Někteří ale naznačují, že v budoucnu by se díky nové technologii společnost taxikářů ráda zbavila.
„Velká nevýhoda Uberu je fakt, že potřebuje řidiče. Tento směr vývoje má odstranit poslední zádrhel a ještě zvýšit zisky,“ píše v analýze pro BBC zpravodaj v USA Dave Lee.
Současná regulace v USA zatím plně autonomní vozy bez volantu, pedálů, brzd a řidiče nepovoluje. Google, automobilky Ford a Volvo a konkurenti na poli alternativních taxislužeb Uber a Lyft vytvořili na konci dubna koalici, která se bude u amerických federálních úřadů zasazovat o urychlení vstupu samořízených "autonomních" vozů na trh.
Uber, který sídlí v americkém San Francisku, má za sebou rychlou expanzi po celém světě. Od roku 2014 podniká také v Česku. V řadě světových měst ale narazil na protesty, zákazy a omezení.
Tradiční taxislužby firmu obviňují z nekalé konkurence, protože Uber často obchází přísné regulační předpisy.