Americký regulátor vydal nařízení po lednové příhodě, která se stala Dreamlineru japonské letecké společnosti Japan Airlines během letu z Vancouveru do Tokia. Když byl letoun zhruba 145 kilometrů od tokijského letiště Narita, pravý motor vysadil. Data monitorovací firmy Flightradar24 ukazují, že piloti bezpečně přistáli s jedním motorem o půlhodiny později. Na palubě bylo 166 lidí.

U letadel se stejným druhem motoru na obou křídlech by problém v případě vysazení obou motorů mohl způsobit katastrofu.

Problém se týká pouze nejnovějšího modelu motoru GEnx od amerického konglomerátu General Electric. Aerolinky dostaly na provedení úpravy čas do prvního říjnového týdne. Piloti mají doporučení, aby odmrazování během letu prováděli podle nového postupu.

Opatření FAA se vztahují pouze na americké aerolinky. Regulatorní úřady v jiných zemích ale obvykle americký úřad následují, napsal také americký list.

Dreamliner je považován za nejmodernější dopravní letadlo s výraznou úsporou pohonných hmot a nižšími emisemi. Od uvedení do provozu v roce 2011, s tříletým zpožděním, ho však provázejí značné problémy. Závažné byly zvláště problémy s bateriemi.