O aféru se již začaly zajímat i americké úřady, které firmu požádaly o informace ohledně vozů prodávaných ve Spojených státech.

Automobilka Mitsubishi ve středu přiznala, že její zaměstnanci manipulovali u některých modelů s testy spotřeby paliva. Manipulace se podle středečního prohlášení týkají asi 625 000 vozů, vesměs miniautomobilů, které se prodávají jen v Japonsku.

Konkrétně jde o modely Mitsubishi ek Wagon a eK Space a vozy Dayz a Dayz Roox, které Mitsubishi vyrábí pro automobilku Nissan Motor. [celá zpráva]

„Domníváme se, že existují i další modely, u kterých měření neproběhla řádným způsobem," řekl Aikawa.

Podezření i u modelů Outlander a Pajero

Japonský list Sankei uvedl, že Mitsubishi poskytovala chybné údaje také o efektivitě pohonu elektromobilu i-MiEV, který se prodává rovněž v zahraničí. Podezření na používání nezákonných testovacích metod podle listu existuje také u modelů RVR, Outlander, Pajero a Minicab MiEV, napsala agentura Reuters.

Podle vysokých představitelů japonské vlády bude Mitsubishi možná muset odškodnit spotřebitele i stát, pokud se prokáže, že spotřeba vozů neodpovídá deklarovaným hodnotám.

„Je to vážný problém, který by mohl vést ke ztrátě důvěry v náš automobilový průmysl,” prohlásil japonský ministr dopravy Keiiči Išii. Mitsubishi by podle něj měla zvážit možnost zpětného odkupu problémových vozů. Jiný ministr podle médií upozornil, že vláda by mohla požadovat vrácení subvencí poskytnutých v rámci podpory prodeje elektromobilů.

Akcie společnosti Mitsubishi od vypuknutí skandálu ztratily zhruba 40 procent hodnoty a páteční obchodování uzavřely na rekordním minimu, upozorňuje BBC.