Prodej výrobků pro kulturu, sport a rekreaci meziročně vzrostl o 14,9 procenta. To je nejvíc od října 2008. Rostly i tržby za potraviny, oděvy a obuv, výrobky pro domácnost a za počítačová a komunikační zařízení, uvedli statistici.

KOMENTÁŘ DNE:
Poučení z Renziho — Politici EU by si měli vzít z okolností odchodu italského premiéra ponaučení, píše v komentáři Thomas Kulidakis Čtěte zde >>

Naopak klesl zájem o nákup farmaceutického a zdravotnického zboží.

„Nejvyšší růst zaznamenal prodej zboží přes internet nebo prostřednictvím zásilkové služby. Meziročně se zvýšil o 15,4 procenta. Internetové prodeje ale rostou nepřetržitě už od října roku 2009,“ uvádí Marie Boušková, ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ.

Lidé více utráceli za potraviny

O šest procent rostou tržby za prodej pohonných hmot. Vzhledem k poklesu cen benzínu a nafty v posledním roce se zde projevila vyšší spotřeba.

Za potraviny lidé v lednu utratili o tři procenta více než loni.

„Lednové výsledky maloobchodu jsou mírným zklamáním i z toho důvodu, že právě lednu vystoupala spotřebitelská důvěra zjišťovaná ČSÚ na svůj historický vrchol, tedy spotřebitelé uváděli největší optimismus ohledně stavu ekonomiky od roku 1998,” řekl ekonom společnosti Roklen Lukáš Kovanda.

„Na druhou stranu, z lednových výsledků rozhodně nelze usuzovat na zvrat příznivého trendu posledních měsíců. Tržby by měly i letos vykazovat dobré výsledky. Nominální mzdy porostou svižným tempem a při stále nízké inflaci a levných pohonných hmotách bude spotřebitelům zbývat více peněz na běžné výdaje,” dodal.