Kartelu se zúčastnil také druhý největší světový výrobce součástí pro automobilových průmysl Denso. Pokutu však nedostal, protože komisi na kartel upozornil.

KOMENTÁŘ DNE:

Ve Sněmovně -  Přivádí mě k zuřivosti, když nějaký číman, který volí zelené nebo Topku, radí pravici. Do souboje Hamáček-Chovanec-Zimola-Losna-Mažňák mi nic není a nenapíšu k tomu slovo. Čtěte zde >>

Kartel fungoval od září 2004 do února 2010. Vyšetřování komise zjistilo, že firmy byly v té době v pravidelném kontaktu.

Domlouvaly se mimo jiné na tom, jak budou odpovídat na nabídková řízení některých automobilek, především na tom, s jakou cenou do veřejné soutěže půjdou a kdo by měl kontrakt vyhrát. Také si vyměňovaly některé citlivé informace, například o obchodní strategii nebo o cenách, uvedla komise na webu.

Firmy účast v kartelu přiznaly, načež jim komise snížila pokutu o deset procent. Mitsubishi Electric má tudíž zaplatit 110,9 miliónu eur. Hitachi dostal pokutu 26,8 miliónu eur.