Hlavní obsah

Škoda loni prodala v celém světě 1,06 miliónu aut

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Automobilka Škoda Auto loni dodala zákazníkům 1,06 miliónu vozů, meziročně o 1,8 procenta více. Prodeje rostly doma i v západní Evropě, v Rusku naopak propadly o polovinu. Letos chce firma představit nový model SUV, informovala v úterý mladoboleslavská automobilka v tiskové zprávě.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Roomster

Článek

V prosinci loňského roku automobilka prodala 86 600 vozů, meziročně o 5,7 procenta více. Byl to nejlepší prosinec v historii podniku.

Loni v září vypukl v koncernu Volkswagen, jehož je Škoda Auto součástí, skandál s obcházením homologačního emisního měření. I přesto se automobilce podařilo prodat rekordní počet aut. „Škoda v roce 2015 v náročných tržních podmínkách prokázala svou sílu,“ uvedl předseda představenstva firmy Bernhard Maier.

Dodávky vozů Škoda v roce 2015 po jednotlivých modelech
modelpočet vozůzměna oproti předchozímu roku
ŠKODA Octavia432 30011,1 %
ŠKODA Rapid194 300-12,2 %
ŠKODA Fabia192 40019,8 %
ŠKODA Yeti99 500-3,2 %
ŠKODA Superb80 200-12,0 %
ŠKODA Roomster16 60044,0 %
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě)40 200-5,5 %
Zdroj:Škoda Auto

V lednu loňského roku firma začala prodávat novou Škodu Fabia Combi. O měsíc později v Praze představila novou generaci modelu Škoda Superb a od června ji začala postupně uvádět na jednotlivé trhy.

„Nová Škoda Superb představuje dosavadní vrchol naší modelové ofenzívy. Tento vůz přivádí značku do nové dimenze, co se týče designu, techniky a komfortu. Těší nás, že poptávka zákazníků po modelu Superb výrazně překonává naše očekávání," uvedl člen představenstva za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.

V Rusku pokles o polovinu

V západní Evropě Škoda v roce 2015 rostla o 4,3 procenta na 430 900 dodaných vozů. Na svém druhém největším trhu v Německu zvýšila automobilka loni své dodávky zákazníkům o 6,2 procenta na 158 700 vozů.

Ve složitých podmínkách východoevropských trhů, vyjma Ruska, dodala loni Škoda zákazníkům 32 700 vozů. V Rusku loni automobilka prodala 55 000 vozů, přibližně o polovinu méně než v roce 2014.

Ve střední Evropě Škoda rostla o 14,8 procenta na 172 100 prodaných aut. Na domácím českém trhu vzrostl loni prodej škodovek o 21,1 procenta na 85 000 vozů.

V Číně si automobilka udržuje stabilní odbyt. Za loňský rok vzrostly prodeje značky na nejsilnějším trhu o 0,1 procenta na 281 700 vozů.

Loňské prodeje rostly také v kolínské automobilce TPCA nebo v nošovické Hyundai. TPCA loni vyrobila 219 054 vozů, meziročně o osm procent více. Automobilka Hyundai vyrobila loni 342 200 automobilů, o 11,3 procenta více než v roce 2014.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám