Šestým nejabsurdnějším poplatkem byl veřejností určen za rok 2010 poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu. V zásadě se tak jedná o zrcadlový poplatek k poplatku za vklad na vlastní účet.

Rozdílem však je, že u výběru z vlastního účtu na přepážce mají klienti alternativu v podobě možnosti výběru z bankomatu. Ovšem i tato alternativa je u některých bank zpoplatněna, což je divné. Nicméně poplatek za výběr z bankomatu je výrazně nižší než poplatek za výběr hotovosti u přepážky.

 

Sedmým nejabsurdnějším poplatkem byl za rok 2011 zvolen poplatek za předčasné splacení úvěru. Jedná se o klenot mezi poplatky, z něhož je účelovost a nesmyslnost cítit už jen podle názvu.

Skutečným smyslem poplatku bylo vázání klientů na doplacení úvěru a zaplacení všech nasmlouvaných úroků a poplatků s úvěrem spojených. Nicméně i toto je jeden z poplatků, který postupně mizí.

Chcete vědět, kolik můžete vybrat? Musíte zaplatit

Na jedné straně tlakem klientů a velkou konkurencí na trhu úvěrů a na straně druhé z hlediska zákona o spotřebitelském úvěru, který limituje poplatek za předčasně splacený úvěr (maximálně 1 procento z dlužné částky a pokud je doba do konce kratší než jeden rok, je tento poplatek jen 0,5%).

O prvních pěti nejabsurdnějších poplatcích čtěte zde

Osmým nejabsurdnějším poplatkem byl za rok 2012 zvolen poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat. Tento poplatek je vskutku nevstřícný. Klienti hledají informaci z důvodu, aby věděli, kolik si mohou z účtu vybrat.

Nejedná se přitom o zásadně nákladově náročnou službu (viz. například práce s hotovostí), která by poplatek ospravedlnila. Co je na tom nejpikantnější, že u bankomatu může nastat situace, kdy klient za zjištění výše zůstatku zaplatí poplatek a za samotný výběr peněz nikoliv.

Devátým nejabsurdnějším poplatkem byl za rok 2013 zvolen poplatek za vedení úvěrového účtu. Lidé na poplatku kritizují zejména skutečnost, že úvěrový účet je součástí úvěru, za který se již platí úroky, případně poplatek za uzavření či schválení smlouvy apod.

Uplatnění poplatku tak nutí klienty platit za stejnou službu v podstatě dvakrát, a to za službu, kterou vlastně ani nepotřebují, nejde totiž o účet v tom pravém slova smyslu.

Vše se dá zpoplatnit

Desátým nejabsurdnějším poplatkem byl poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou. Tento poplatek už většina bank ve svých sazebnících neuplatňuje. Je nesmyslné, aby si někdo za odeslání mailu či zprávy do internetového bankovnictví uplatňoval poplatek.

Zvláště pak v době, když všichni po klientech chtějí, aby si účet ovládali přes internetbanking. Přesto se najdou banky, které tento poplatek mají, ať už v jakékoliv podobě a formě. Jedná se zejména o výpisy zasílané denně nebo týdně, případně při každém pohybu na účtu.