České dráhy mají po neštěstí ve Studénce k dispozici šest těchto vlaků, sedmý jim chybí. Ve hře byla i koupě nové soupravy, nakonec se ale ČD rozhodly vlak opravit. S Alstomem se ještě budou snažit jednat o snížení ceny.

Při střetu pendolina s kamiónem na přejezdu ve Studénce 22. července zemřeli tři lidé, dvě desítky dalších včetně strojvedoucího vlaku utrpěly zranění. Původní odhad škody na předním vozu rychlovlaku činil 150 miliónů korun.

Dráhy už dříve uvedly, že vlak bude nutné prakticky vyrobit celý znovu, zůstane jen podvozek. Souprava se na přejezdu srazila s kamiónem, který převážel plechy. Tento náklad zdemoloval nejen kabinu strojvůdce, ale také část pro cestující.

Vlak těsně před srážkou díky zásahu strojvůdce zpomalil, což zřejmě vedlo k tomu, že souprava nevykolejila, Počet obětí tak mohl být vyšší.

Poničené pendolino opouští bohumínské depo

Poničené pendolino opouští bohumínské depo

FOTO: Aleš Honus, Právo

Pendolina dodávala Českým drahám od roku 2003 italská společnost Fiat Ferroviaria, která nyní patří mezinárodnímu koncernu Alstom. Běžný provoz zahájily rychlovlaky v Česku v listopadu 2005. Dopravce za pendolina podle médií zaplatil 4,4 miliardy korun.