"Jsem si jistý, že to ovlivní maďarský automobilový průmysl," řekl ministr televizi TV2. "Doufám však, že tento dopad bude menší, než předpovídají katastrofické scénáře," dodal. Upozornil rovněž, že Maďarsko "v tuto chvíli" neplánuje žádný zákaz automobilů Volkswagen.

Varga již dříve uvedl, že pokud povede skandál k poklesu prodeje automobilů v Evropě, mohlo by to snížit tempo růstu maďarské ekonomiky o 0,3 až 0,6 procentního bodu.

Maďarská továrna divize Audi loni vyrobila téměř dva milióny motorů a více než 150 tisíc vozů. Společnost Audi v pondělí uvedla, že softwarem umožňujícím falšovat údaje o emisích při testech bylo v celém světě vybaveno zhruba 2,1 miliónu vozů s její značkou.

Součástí koncernu Volkswagen je rovněž česká Škoda Auto. Ta v pondělí oznámila, že manipulace s emisemi naftových motorů zahrnují zhruba 1,2 miliónu vozů s její značkou.

Skandál vypukl v pátek 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Koncernu za tyto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (435 miliard Kč). Skandál navíc začaly minulý týden vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob.