Inspektoři zkontrolovali celkem 101 vzorků motorové nafty. Z tohoto počtu dva vzorky jakostní požadavky příslušné technické normy nesplnily.

„Jeden kontrolovaný vzorek nevyhověl v jakostním parametru bod vzplanutí, kdy naměřená hodnota byla 47 °C (minimální hodnota při zahrnutí nejistoty měření je 53 °C),“ uvedl mluvčí.

Druhý kontrolovaný vzorek nevyhověl současně ve dvou jakostních parametrech, a to v bodě vzplanutí a obsahu síry. „Naměřená hodnota bodu vzplanutí byla 22 °C, přičemž potenciální nebezpeční poškození motoru lze předpokládat již při bodu vzplanutí nižším než 30 °C. Důvodem je snížení viskozity paliva, způsobené příměsí benzínu,“ dodal Fröhlich.

Z 87 vzorků benzínu nevyhověl jeden vzorek v jakostním ukazateli oktanové číslo.

Pokutu dostala firma z Mostu

O které benzínky přesně šlo, ČOI neuvedla, protože ještě není dokončené správní řízení. To trvá obvykle měsíc, při odvolání firmy déle. Pravomocné pokuty za nekvalitní paliva, kde jsou čerpací stanice jmenované, zveřejňuje inspekce na svém webu.

Ze zprávy lze pouze vyčíst, že nekvalitní paliva tankovali kontroloři na pumpách v severních Čechách a na jihu a severu Moravy.

Jak vyplývá z webu inspekce, začátkem září nabyla právní moci pokuta 300 tisíc pro firmu Bohemia Diesel z Mostu. Na čerpacích stanicích v Roudnici nad Labem a České Lípě prodávali naftu s bodem vzplanutí 29,5 °C (respektive 41 °C)

Při kontrolách v červenci přitom inspektoři neodhalili ani jeden závadný vzorek pohonných hmot.

Může se vám hodit na službě Firmy.cz: