Loni v první polovině roku vlaky RegioJetu přepravily 1,07 miliónu lidí, letos to bylo téměř o třetinu více – 1,41 miliónu.

Za nárůstem je zavedení nových spojů na východ Slovenska a také prodloužení souprav. „Na trase Praha–Ostravsko nabízíme ve špičkách nejdelší vlaky – desetivozové soupravy s kapacitou až 600 míst v jednom vlaku. Díky tomu máme také nejnižší náklady na jednu sedačku – až o 28 procent oproti dalším dopravcům“, uvedl Radim Jančura.

Za celý rok dopravce předpokládá zisk mezi 30 a 50 milióny korun.

Firmě Leo Express podnikatele Leoše Novotného pomohlo ke snížení ztráty z 64 na 38 miliónů korun více cestujících, nižší odpisy a vyšší ceny jízdného. Leo Express přepravil v prvním pololetí letošního roku o 25 procent více zákazníků. Tržby z jízdného vzrostly o 36 procent. České dráhy pololetní výsledky zveřejní v pátek.

„Růst počtu cestujících ukazuje, že se nám daří prosazovat nový model veřejné dopravy, který je stále oblíbenější. Cestující se už nechtějí přepravovat jen z bodu A do bodu B, ale vyžadují vysokou kvalitu služeb, spolehlivost a zajímavou nabídku návazných služeb,“ řekl Peter Koehler, ředitel Leo Expressu pro střední a východní Evropu.

Cenová válka pokračuje

Firma připouští, že i přes pozitivní vývoj zůstává ve ztrátě hlavně kvůli pokračující cenové válce na páteřní trase Praha–Ostrava. Podle současných odhadů dopravců České dráhy na této trase přepraví stejně jako RegioJet zhruba 40 procent cestujících. Zbytek pasažérů připadá na Leo Express.

Leo Express i RegioJet se snaží vysoudit na Českých drahách kompenzace ve výši dohromady přes miliardu korun. Tvrdí, že ČD v době jejich vstupu na trať jezdí za cenu nižší než náklady, aby si udržely dominantní postavení.