Růst tržeb v maloobchodě v Česku pokračuje, i když o něco pomalejším tempem než v předchozích měsících. V dubnu rostly tržby meziročně o šest procent.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Tržby za výrobky pro kulturu, sport a rekreaci se v květnu zvýšily meziročně o 10,3 procenta, za výrobky pro domácnost o sedm procent a za počítačová a komunikační zařízení o 4,7 procenta, uvedl ČSÚ.

Lidé více utráceli také za potraviny (o 2,4 procenta), oblečení a obuv  (o 1,7 procenta) a za léky a kosmetiku (o 2,4 procenta).

Tržby za prodej a opravy motorových vozidel, které podle nové metodiky statistici vyčíslují zvlášť, stouply proti loňsku o 14 procent.

Potraviny on-line

Květnová čísla potvrdila rychle rostoucí oblibu nakupování  přes internet. E-shopům a zásilkovým obchodům stouply tržby o víc než 23 procent.

„Tématem prodeje pro internet se stávají letos segmenty, které se tam v minulosti tolik neobjevovaly, jako zejména potraviny,“ řekl Pavel Kulhavý, odborník na maloobchod ze společnosti PwC.